Hotell med glasdörrar in till toaletten?

33525

Ett hotell jag bodde på intill Scipol. Runda glasskjutdörrar för toa resp. dusch. Lite spejsigt men hade varit sjukt obekvämt om jag inte hade bott själv.
 
När mor fyllde femtio bjöd hon med hela familjen på resa till kanarieöarna. Bror och fätsmö delade givetvis rum och jag och päronen ett för tre personer.
Toan var inte såååå illa, det var i alla fall en kakelvägg och sedan glasdörr, men DUSCHEN fungerade som RUMDELARE, och även om den var frostad halvvägs upp var det inte stenkul direkt. :o Vi badar visserligen bastu tillsammans, men intimtvätt brukar vi inte dela. :D
 
Också upplevt det och även dör vägg/dörr inte täcker från golv till tak. Så man får förutom ljudet även lukten i rummet. Mysigt

Det är ju en helhetsupplevelse! Se, höra och lukta! 😂

Var på ett sånt hotell för ett par år sen. Tack och lov med en god barndomsvän men det är lite väl tycker jag. Det är ju jobbigt både att gå på toa och när den andra ska gå på toa. Även om jag såklart vet att andra bajsar vill jag inte dela den upplevelsen med mina vänner.
 
Varför känner jag igen detta? Var det inte någon här som hade en tråd om det och la in en bild på någon slags glasbur i hörnet på ett hotellrum där nedre halvan var frostad? Eller är det något viralt som vandrat på någon så kallad nyhetssajt som tex aftonbladet? 🤔

Jag ocksa vill minnas att det diskuterats innan har pa Buke.

När mor fyllde femtio bjöd hon med hela familjen på resa till kanarieöarna. Bror och fätsmö delade givetvis rum och jag och päronen ett för tre personer.
Toan var inte såååå illa, det var i alla fall en kakelvägg och sedan glasdörr, men DUSCHEN fungerade som RUMDELARE, och även om den var frostad halvvägs upp var det inte stenkul direkt. :o Vi badar visserligen bastu tillsammans, men intimtvätt brukar vi inte dela. :D

Just det har jag varit med om flera ganger nar jag bott pa nagra av de lyxigaste hotellen ... Tur jag antingen varit ensam eller med Maken. Hade inte varit kul om jag rest med en av sonerna. 🤔
 
1: vi måste ha samma bekant:D

2: mitt ex hade badkaret i vardagsrummet. Sjukt obekvämt. Hen hade även betongglas i duschen så man kände sig alltid sedd i duschen. Hatade det. Hur KAN man inreda så?
Appropå betongglas... Ett hus jag såg annonsen på hade spejsad inredning. I hallen fanns en välvd vägg i klart betongglas. På andra sidan betongglaset - badrummets dusch. Man duschade alltså fullt synlig från entrén. 😱
 
När jag och min sambo precis börjat träffas åkte vi till Göteborg med en övernattning. Där var hela badrummets väggar inklusive dörr gjort i glas! Det fanns ett draperi att dra för men det satt på utsidan och styrdes alltså inte av personen som var inne i badrummet utan av den som var utanför 😄 Det var lite väl spännande...
 
Jag har varit på flera såna hotell där toalett och/eller dusch har varit glasdörr/glasvägg så allt är synligt och även varianterna när dörren inte täcker dörrhålet. Mycket konstig grej. På ett ställe var det en öppen garderob på andra sidan glasväggen och jag som normalt sätt inte hänger upp mer än jag måste kände helt plötsligt att det var en bra idé att hänga upp exakt allt i min packning så man minskade insynen rejält 😅 väldigt besynnerligt hur designerna tänker.. säkert typ att i deras världså delar bara folk som känner varandra mycket väl hotellrum.. inte att man delar med kollegor man precis träffat, sin farmor, nån kompis eller dylikt som en annan.
 
Jag bara måste fråga. Är det ingen som klagade i receptionen? Vad sa de?

Jag vet inte om jag skulle klara av att bo så utan skulle nog vilja att den andre gick ut ur rummet och satt i korridoren helt enkelt. Jag skulle nog fråga om man kunde byta rum och kolla om det fanns ett annat hotell.
 
Jag bara måste fråga. Är det ingen som klagade i receptionen? Vad sa de?

Jag vet inte om jag skulle klara av att bo så utan skulle nog vilja att den andre gick ut ur rummet och satt i korridoren helt enkelt. Jag skulle nog fråga om man kunde byta rum och kolla om det fanns ett annat hotell.

Jag hade iaf påpekat det för de i receptionen och frågat om det fanns ett likvärdigt rum ledigt som hade en riktig dörr till toan. Och sagt att det är ett otrevligt och ouppskattat påfund.
 
Har också varit med om detta men då har åtminstone toaletten varit placerad runt något hörn typ så att det inte varit direkt insyn till den. Men så det här med att glasdörren inte ens går ända upp till taket, för full ljud- och lukteffekt...:crazy:

Den stora frågan; finns det NÅGON som faktiskt uppskattar detta påfund och isåfall varför? :confused:
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp