Hovledsvrickning

LadyRocket

Trådstartare
Har fått diagnosen hovledsvrickning på min häst. Han står i box/ sjukhage. Har blivit behandlad med metacam och blivit sprutad kortison i hovleden två ggr. Undrar hur det har gått för andra som har fått denna diagnos?
 
Vad skönt att din häst blev bra . Hur länge hade din boxvila/sjukhage? Min börjar bli rejält trött på det nu
 
Jag står med en häst med ligamentskada (hovledens sidoligament) efter ful vrickning. Fick diagnosen 5/4 och ska på återbesök för nytt ultraljud 29/4. Sprutades i leden då det var inflammation där. Min går i mindre hage, får skrittas för hand 20 min. Jag vet inte hur lång konvalecens vi har framför oss men jag väntar mig ett par månader. Hoppas få mer besked vid återbesöket när man ser lite mer hur det läkt (eller inte läkt).
 
Min har vrickat kotan med lite div inblandade ligament. Första veterinärbesöket var 21/12. Hon har gått på lösdriften hela tiden. En kur metacam, en lokal kortisonbehandling och tre shockwave med två veckors mellanrum har gjort att hon idag är UA på böjprov men gaffelbandsinfästningen är inte helt läkt, ska på nytt ultraljud i mitten av juni.

Skrittad sedan årsskiftet och rids i alla gångarter rakt fram och ska nu börja smyga in böjda spår i skritt.

Det tar sin lilla tid.
 

Liknande trådar

Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
446
Senast: Sirap
·
Kropp & Själ Jag har precis fått diagnosen mikroskopisk colit och ska börja medicinera med kortison. Jag är både taggad och orolig, så skönt att få...
Svar
13
· Visningar
756
Senast: TinyWiny
·
Hästvård Min häst fick en stenhård stor svullnad (typ som ett halvt äpple) insida knä höger fram. Ingen hälta. Veterinären trodde det var ett...
Svar
3
· Visningar
1 495
Senast: Fiorano
·
Hästvård Hej! Min ponny har nu stått i sjukhage i två månader och gått 20 minuters - promenader. Orsaken är inflammation i hovled och kotled...
Svar
9
· Visningar
946
Senast: Sirap
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • HusdjursGPS
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp