aliciaortstad

Trådstartare
Hej! Jag har en Tinker som går utan skor, han har fina hovar och inget problem men funderar ändå på att köpa någon typ av hovvård eller olja för att förebygga, vad tycker ni om det, finns det något ni rekommenderar?

Hej! Jag har en Tinker som går utan skor, han har fina hovar och inget problem men funderar ändå på att köpa någon typ av hovvård eller olja för att förebygga, vad tycker ni om det, finns det något ni rekommenderar?
Vad tänkte du förebygga med hovolja?
Hornet byggs inifrån. Om hästen har bra hovar av födsel och ohejdad vana och får en balanserad foderstat som gör att det finns bra byggstenar att bygga hornet av, så finns ingen anledning att göra något annat.

Liknande trådar

Hästvård Jag skulle vilje gå en kurs om hovvård. Inte för att jag vill ersätta min hovslagare eller för att jag vill bli hovslagare själv, utan...
Svar
6
· Visningar
658
Senast: BoYo
·
Hästvård Hittat tillbaka till bukefalos som man en gång i tiden hängde på både i tonåren och vuxen och hittat tillbaka på grund av att jag tycker...
Svar
1
· Visningar
361
Senast: Elo
·
Hästvård Hej! Tänkte höra om någon hade liknande erfarenheter. Mitt kallblod har återkommande problematik med magsår just vintertid av någon...
Svar
16
· Visningar
1 375
Hästvård Hovslagaren var här igår. Han hade sin praktikant med som varit med ett par gånger förr. Hen går sista terminen på...
Svar
19
· Visningar
1 227
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Stärka 3 åring
  • Fördelar/ nackdelar med tinker?