aliciaortstad

Trådstartare
Hej! Jag har en Tinker som går utan skor, han har fina hovar och inget problem men funderar ändå på att köpa någon typ av hovvård eller olja för att förebygga, vad tycker ni om det, finns det något ni rekommenderar?
 
Hej! Jag har en Tinker som går utan skor, han har fina hovar och inget problem men funderar ändå på att köpa någon typ av hovvård eller olja för att förebygga, vad tycker ni om det, finns det något ni rekommenderar?
Vad tänkte du förebygga med hovolja?
Hornet byggs inifrån. Om hästen har bra hovar av födsel och ohejdad vana och får en balanserad foderstat som gör att det finns bra byggstenar att bygga hornet av, så finns ingen anledning att göra något annat.
 

Liknande trådar

Hästvård Hej! Är lite ledsen men har lite funderingar som kanske någon kan hjälpa till med? Vetrinärbesiktade idag en 4 åring som tyvärr inte...
2
Svar
28
· Visningar
2 107
Senast: Lutten
·
Hästvård Hej! Jag har ett fullblodssto som har otroligt kassa hovar. Skos i dagsläget med limskor pga att det inte finns någon hov att sätta...
Svar
6
· Visningar
824
Hästvård Jag fick hem en häst för drygt tre månader sen som i nuläget har en del bekymmer med sina hovar. Hästen har gått skodd hela livet utan...
Svar
1
· Visningar
1 048
Senast: super
·
Utrustning Känner mig lite omodern nu, men har börjat fundera på att köpa thermoridbyxor som komplement till de riktigt kalla dagarna. Jag går i...
2
Svar
22
· Visningar
1 294
Senast: Buongusto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp