Hovskägget och kastanjerna

Sv: Hovskägget och kastanjerna

Hovskägg: NEEEJJ!! (har en shire=)

Kastanjer: Behövs inte! trillar alltid av innan dom blir stora... så de är alltid platta på min grabb..=)

kan ju svara på frågorna själv också :)

1. klipper inte alls ofta, mer av lathet, klippte storhästens hovskägg igår för att jag ska kunna rengöra den där jävla mumggen på hennes enda vita ben..

2. pillar bort dom när dom börjar bli för stora, till min häst stora förskräkelse, hon såg i princip ut som hon ville säga AJ AJ AJ vad gör du mamma, sluta!! *veva med frambena* haha

1. Klipper inte hovskägget.

2. Klipper av kastanjer och sporrar med hovtången när dom blir stora och vassa.

1. Jag ansar lite. Mest för att det är lättare att hålla rent + att det är snyggt. Min pålla har inte problem med mugg *peppar peppar* men jag försöker ändå hålla hennes hovar så rena som möjligt!

2. Nej.

Liknande trådar

Hästvård För en vecka sedan hände det dom inte fick hända. Hittade min häst med tillsynes lätt kolik men slutade med döden efter att veterinären...
Svar
18
· Visningar
2 232
Senast: Mint
·
Hästvård Hej! Min häst har ett återkommande problem där han får som strävhårig päls ca 1-3 månader efter klippning nr 2 (som blir runt nov-dec)... 2
Svar
29
· Visningar
1 634
R
Foder & Strö Jag har äntligen en analys på vårt grovfoder, och sitter därför och försöker räkna på hur vi ska fodra. Vi har en lite låg kvot (5) och...
Svar
12
· Visningar
934
Senast: Oknytt
·
Katthälsa Hej, Vi har en "bonuskatt" som har blivit tovig som fasiken på höfterna, tovor stora som handflator. Det brukar komma tovor som går att...
Svar
9
· Visningar
883
Senast: Nikan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Somna in hemma
  • Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025