hovslageri

Pricken2004

Trådstartare
hur mycket betalar ni för att verka era D ponnyer (har för mig att verkningen av hästens hovar beror på storlek men jag kanske är helt ute och cyklar!) jag har hört av en kompis att de betalar 1000kr för att verka en av sina hästar är det dyrt eller billigt berätta gärna!:)
 
Den frågan är lika lätt att besvara som "hur långt är ett snöre". Olika hovslagare tar olika mycket betalt och jag tror även priserna skiljer sig rätt mycket mellan olika delar av landet.
 
Den frågan är lika lätt att besvara som "hur långt är ett snöre". Olika hovslagare tar olika mycket betalt och jag tror även priserna skiljer sig rätt mycket mellan olika delar av landet.
jo jag förstår det men man kan ju ändå få ett hum om ungefär vad det majoriteten betalar för sin verkning av D ponny om folk skriver vad de betalar:)
 
jo jag förstår det men man kan ju ändå få ett hum om ungefär vad det majoriteten betalar för sin verkning av D ponny om folk skriver vad de betalar:)
Sant men vad ger det dig att veta att i ett hörn av Sverige långt från dig kostar verkningen 450:- om du bor i en ända där 1000:- är det normala? Vill du veta priserna i ditt område så berätta ungefär var du är eller kolla runt i stallarna.
 
Verkning 1000 kr tycker jag låter dyrt, tror jag betalade 700 sist jag hade en som bara skulle verkas. Ska man ha häst att rida på tycker jag dock att man får räkna med att behöva sko. Jag har betalat allt från 800 (snällt kompispris) till 1200 kr för skoning.
 
Jag betalade 300:- för verkning av föl, efter att han blev ett år höjdes priset till 500:-
Då verkade jag en gång i månaden.
För helskoning, varmskor betalar jag 1350:- var sjätte vecka.
I skåne.
 
Betalar 500kr för verkning, Skåne.

Är det kostsamt att åka till sin kund så kanske priset går upp för att täcka körersättningen. Att tänka på.
 
Här tror jag priset ligger mellan 500 och 700 kr för verkning, var ju ett tag sedan jag slutade men gissar på runt där.

Tunga hästar ligger oftast högre i pris hos dom flesta.
 
Min hovslagare tar samma pris för skoning på häst som ponny. ca 1000kr + moms inkl skor. Blir billigare om hovis kan lägga om skorna. 400 + moms för en verkning.

Jag betalar inget i utkörning/bensin. Min hovis är i den lite dyrare prisklassen men jag är otroligt glad att ha honom då han jobbar på klinik en dag i veckan och har utbildar flera så när ha går i pension kommer jag att ha en hovslager som tar över som han rekommenderat :) så det känns tryggt.
 
Jag minns inte vad verkning kostar med min hovis. Men jag betalat 1500 för helskoning, 800 för halv. Han är duktig och tar ingen reseersättning trots att jag bor 2 mil "off" från hans vanliga område.
 
Jag betalar 250 kronor inkl moms helt vitt på faktura. Men så har jag väldigt många hästar var gång så det kanske spelar in lite.
 

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik hej :D vi är 3 tjejer som ska dela på en häst när vi börjar gymnasiet om ett år (2 ska gå häst 1 ska gå hund) och vi ska göra en budget...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
6 026
Senast: Halcyon
·
Hästmänniskan Nu startar jag en egen tråd gällande denna diskussionen, men min utgångspunkt är i alla fall följande: Att hålla häst kostar mycket...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
9 353
Senast: Nepenthe
·
Hästmänniskan Tycker många fina exempel kommer upp i diskussioner kring hästvälfärd. Tex på saker som bara "ingick" i ens hästhantering förr som man...
2
Svar
36
· Visningar
3 627
Hästmänniskan Gjorde ett konto här enbart för att få lite svar på saker jag går och klurar på! Jag hoppas att tråden ligger på ett passande forum :)...
Svar
7
· Visningar
1 097
Senast: Zpunk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Sätta upp gammal tapet?
  • Bra djurtrimmer, tips?
  • Vad gör vi? Del CXCV

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp