htmlkod tumblr

labb

Trådstartare
Någon som vet hur man gör så att två olika bilder växlar att visas när man klickar på bilden?

Det borde vara enkelt att åstadkomma, men håller på att bli galen på detta ... hittar inget på internet och jag hatar programmering och i synnerhet html och liknande.

Nu är jag inte så hemma på Tumblr, men koden för att växla bilder när man klickar på dem är :active (eller :hover om du föredrar att bilden växlar när man håller musen över)
Det här är alltså koden man lägger i css-filen och som syftar på en bild med mitt påhittade id#minbild. Byt till din egen bilds id och lägg till height och width efter behov.

Först den vanliga bilden:

#minbild {
background-image: url(bildadress);
}

Sen bilden som visas när man klickar

#minbild:active {
}

Nu är jag inte så hemma på Tumblr, men koden för att växla bilder när man klickar på dem är :active (eller :hover om du föredrar att bilden växlar när man håller musen över)
Det här är alltså koden man lägger i css-filen och som syftar på en bild med mitt påhittade id#minbild. Byt till din egen bilds id och lägg till height och width efter behov.

Först den vanliga bilden:

#minbild {
}

Sen bilden som visas när man klickar

#minbild:active {
}
Jag fick det till att funka :) (nästan för helst hade jag velat att bilderna växlade vid klick så att man kan klicka flera gånger)

Stöder tumblr javascript? För i sådana fall kan du lösa det på så sätt.
Jag tror det men det hjälper mig inte, java är verkligen inte något för mig. För att jag skall klara det måste jag hitta ett färdigt exempel som jag kopierar och bara byter ut länkadresser och kanske bredd och så även om det också brukar ställa till problem.

Men jag har fått det att fungera med att bilden byts när pekaren är över och sedan byts tillbaka när pekaren flyttas ut. Så det löste sig

Liknande trådar

IT & mobiler Vänder mig hit igen eftersom det blev så bra hjälp förra gången och för flera användare 😆 Har försökt googla men inte hittar något...
Svar
14
· Visningar
2 156
Senast: Cattis_E
·
Skola & Jobb Hur hade ni hanterat denna situationen? En manlig kollega till mig skickar denna bilden i vårt grupp teamchat och skriver "kanske något... 2
Svar
24
· Visningar
2 383
Senast: Enya
·
Dressyr Jag har jobbat en del med färger och vet att just färgåtergivningen i digitala bilder är ett hel vetenskap i sig. På en dator beror det... 16 17 18
Svar
343
· Visningar
24 899
Senast: Badger
·
Hästvård Jag tycker att det är jättesvårt att se ”painface” på hästar. Försöker studera bilder noggrant men det är inget jag kan se bara sådär... 2
Svar
20
· Visningar
2 106
Senast: fio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka