Bukefalos 28 år!

Hubertus Classic Träns

Mogge

Trådstartare
Någon som vet hur dessa tränsen är i storlek , väljer mellan full och x full . Det berör på om dom är små i pannbanden och nosgrimman. Hoppas någon kan hjälpa mig med detta. Tack på förhand.
 
Sv: Hubertus Classic Träns

Jag behövde ett X-full till mitt halvblod med stoooort huvud pga att nosgrimman annars var för liten. Dock passade övriga delar bra. Min häst brukar vanligtvis pendla mellan full och X-full i träns/grimmor.
 
Senast ändrad:
Sv: Hubertus Classic Träns

Tack för svar, då vet jag att pannbandet och nosgrimman är små.
 
Sv: Hubertus Classic Träns

Jag hade ett sånt på min arabkorsning med lite längre arablikt ansikte, passade perfekt :)
 
Sv: Hubertus Classic Träns

Tycker dom är väldigt generösa i sina storlekar överlag men upplever dom inte som att vissa delar skulle vara extra stora.
 
Sv: Hubertus Classic Träns

Jag tycker nog också att de är rymliga, men normala. Jag har haft 2 stycken till min häst, möjligtvis att käkremmen varit lite lång. Min häst ligger mellan cob och full, men jag köper alltid full, Classic-tränsen i stl full har passat bra.

Det är ju inte som Treadstone som är vansinnigt små i storleken.
 
Sv: Hubertus Classic Träns

Jag har ett kandar till min häst som är en normal full. Nosgrimman har jag på näst innersta hålet, pannbandet var helt ok och käkremmen är också normal.

Men det kanske inte är så relevant eftersom du frågade om tränsen:)
 
Sv: Hubertus Classic Träns

Jag hade en häst som brukade passa perfekt i x-full pga ganska grov Just runt nosgrimman. Full funkade oftast ok men på sista hålet.
Jag köpte ett hubertus x-full och fick ha det på typ sista eller näst sista hålet! Hade väl varit ok, men sidostyckena på nosgrimman var sydda så långt fram så det blev ju världens glipa mellan sidostycket o sidoremmarna på nosgrimman. Det blir det ju iallafall när man tar i tygeln men nu var det väldigt mycket o såg inte klokt ut. Lite som på en remont men då ska det ju vara så. Jag pratar alltså om ett träns med engelsk nosgrimma. Lämnade tillbaka tränset o gav upp min jakt på ett hubertus :(
 

Liknande trådar

Utrustning Tjo, någon som vet hur de olika märkena på rundbalsnät ligger i storlek? Vi har haft dom från granngården, hansbro sport lr va dom nu...
Svar
4
· Visningar
421
Kropp & Själ Jag har väldigt små/smala/trånga hörselgångar och har svårt att hitta in ear-lurar som håller sig kvar i öronen. Jag byter alltid till...
Svar
10
· Visningar
555
Senast: Murray
·
Utrustning Tjo, jag sitter och velar på om jag ska skaffa mig en ridkjol, men det finns ju några olika sorter. Jag har ridit i min regnrock ett par...
Svar
8
· Visningar
664
Senast: Fiorano
·
Utrustning Hejj! Jag ska köpa ett nytt pullarträns till min ponny och jag vet inte om jag ska ta cob eller full. Eftersom han har stort huvud så...
Svar
3
· Visningar
664
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp