Hudvårdstråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Behöver införskaffa ganska mycket nytt, så funderar på om man ska köra på gamla favoriter eller testa något nytt. Så sitter och "porrsurfar" på cult beauty, men har svårt att bestämma mig. Det vore festligt med något nytt serum med krut i exempelvis. Ingen som har något förslag (allmänt alltså, inte bara från sortimentet som finns där)? :)

Alltså... du är ju typ drottningen av serum osv så jag tror inte jag vågar föreslå något! :rofl:

Men för att komma med ett tips ändå, har du kört Peter Thomas Roth något? Eller Ole Henriksen?
 
Alltså... du är ju typ drottningen av serum osv så jag tror inte jag vågar föreslå något! :rofl:

Men för att komma med ett tips ändå, har du kört Peter Thomas Roth något? Eller Ole Henriksen?
Haha, rodnar nästan lite nu!

Jag har bara testat Truth Serum från Ole Henriksen, och det är liksom inte dåligt men uppfattar det som att man inte riktigt får vad man betalar för. Inte testat serum från Peter Thomas Roth, bara någon mask eller två som varit helt ok, men inte wow. Hade jag inte redan testat Vita Propolis-serumet som du skrev om hade jag hellre kört på typ det, men nu är jag omöjlig och vill ha något NYTT. Inser dessutom att jag är hyfsat bitter över att mitt gamla standardmärke Exuviance uppdaterat sitt sortiment med nya förpackningar och dyrare pris, och det är väl delvis därför jag vill se mig om. :D
 
Haha, rodnar nästan lite nu!

Jag har bara testat Truth Serum från Ole Henriksen, och det är liksom inte dåligt men uppfattar det som att man inte riktigt får vad man betalar för. Inte testat serum från Peter Thomas Roth, bara någon mask eller två som varit helt ok, men inte wow. Hade jag inte redan testat Vita Propolis-serumet som du skrev om hade jag hellre kört på typ det, men nu är jag omöjlig och vill ha något NYTT. Inser dessutom att jag är hyfsat bitter över att mitt gamla standardmärke Exuviance uppdaterat sitt sortiment med nya förpackningar och dyrare pris, och det är väl delvis därför jag vill se mig om. :D

Svårt läge... jag gillar ett par av Roths masker och den gamla Laser-serien med Dragons Blood var väldigt bra, speciellt serumet (i nivå med WOW-bra). Maskerna är dock inte värda priset, jag köper om det är erbjudande.

Babor har ju trevliga serum, något sådant kanske?

Verso? Jag har aldrig testat det märket för något säger mig att det inte är värt prislappen... men det är ju väldigt populärt.

Filorga eller Shiseido? Jag gillar Shiseidos Ultimune serum, det är väldigt skönt för huden på vintern.
 
Inser dessutom att jag är hyfsat bitter över att mitt gamla standardmärke Exuviance uppdaterat sitt sortiment med nya förpackningar och dyrare pris, och det är väl delvis därför jag vill se mig om. :D

Jag är också kopiöst bitter över detta.
Dessutom försvann någon av mina favoritprodukter från deras sortiment i och med detta (nej, den har inte bara bytt namn, jag minns att jag läste att den faktiskt utgår). Jag minns inte ens vilken, eftersom jag inte ens tänker försöka förstå mig på de nya namnen. Buhu, jag behöver också ett nytt standardmärke.
 
Jag saknar också en produkt från Exuviance nu när de uppdaterat sina produkter, en spot treatment mot finnar som är helt suverän, hittar den inte i sortimentet nu. Hoppas att den kommer tillbaka!
 
Behöver införskaffa ganska mycket nytt, så funderar på om man ska köra på gamla favoriter eller testa något nytt. Så sitter och "porrsurfar" på cult beauty, men har svårt att bestämma mig. Det vore festligt med något nytt serum med krut i exempelvis. Ingen som har något förslag (allmänt alltså, inte bara från sortimentet som finns där)? :)

Vaf vill du ha för effekt av serumet?

Jag tycker Biodroga MD Skin Booster Intensive Moisture är underbart. Men kostar ju därefter.

Nu testar jag budgetalternativ som jag är jättenöjd med:
Blandar The Ordinary’s Hyaluronsyra med några droppar av deras Squalane-olja.
Jag har torr och känslig hud. Till det är den här kombon perfekt. Och superbillig!
 
Jag använde Exuviance innan men var inte helt nöjd då jag kände att produkterna inte riktigt sjönk in. Mitt problem är att jag har en hud åt det feta hållet, som samtidigt är yttorr och känslig. Gick över till Medik8, och deras filosofi CSA (c-vitamin, solskydd, a-vitamin), var hos min hudterapeut innan sommaren som tyckte att jag hade fått lite bättre/smidigare hud. :)
Sen kom sommaren och pausade retinolet, som jag börjat fasa in igen.
Huden är lite smidigare, och har få utbrott av finnar. Stora porer består, det ska jag försöka jobba på mer aktivt i höst.
 
Har testat Dr.Ceuracle Vita Propolis (serum och kräm, provförpackningar) efter rekommendation från Skincity men det är alldeles för "torra" produkter för mig, jag behöver mer fukt. Har man blandad hud funkar de säkert bra. Neutral doft och inget som irriterade min hud men som sagt inte tillräckligt med fukt.

Vill du fortsätta testa grejer från Klairs kan jag varmt rekommendera deras watery oil-drop serum! Känns ungefär som propolis-serumet i konsistens men ger mycket mer fukt. Jag började använda det i vintras och gillar det så mycket att jag numer gör bautabeställningar från Wishtrend och köper på mig ett gäng åt gången:love:
/Mvh fellow torris
 
Vill du fortsätta testa grejer från Klairs kan jag varmt rekommendera deras watery oil-drop serum! Känns ungefär som propolis-serumet i konsistens men ger mycket mer fukt. Jag började använda det i vintras och gillar det så mycket att jag numer gör bautabeställningar från Wishtrend och köper på mig ett gäng åt gången:love:
/Mvh fellow torris

Tack för tipset, jag har börjat snegla på fler Klairsprodukter eftersom jag är så nöjd med de jag provat. Har du använt deras Freshly Juiced Vitamin E-mask? Jag använder den som nattmask och den är jättebra. Mysko konsistens men den ger resultat :D
 
Jag är också kopiöst bitter över detta.
Dessutom försvann någon av mina favoritprodukter från deras sortiment i och med detta (nej, den har inte bara bytt namn, jag minns att jag läste att den faktiskt utgår). Jag minns inte ens vilken, eftersom jag inte ens tänker försöka förstå mig på de nya namnen. Buhu, jag behöver också ett nytt standardmärke.
Jag kommer nog krypa till korset och köpa deras retinolserum igen, dock. Men om jag minns rätt så finns inte längre min favorit bland ögonkrämer. :cautious:
 
Vaf vill du ha för effekt av serumet?

Jag tycker Biodroga MD Skin Booster Intensive Moisture är underbart. Men kostar ju därefter.

Nu testar jag budgetalternativ som jag är jättenöjd med:
Blandar The Ordinary’s Hyaluronsyra med några droppar av deras Squalane-olja.
Jag har torr och känslig hud. Till det är den här kombon perfekt. Och superbillig!
I The Ordinarys sortiment så tycker jag om deras Matrixyl-serum (och blodmasken), men jag vill ha mer än bara återfuktande, så man inte behöver lagra varje dag. Kanske någon syrablandning, PHA-som brukar vara med i de flesta Exuviance-produkter är ju ganska lättanvänt. Eller c-vitamin, fast ett mer bara ett rent c-vitaminserum. Testade exempelvis Instytutums Anti-wrinkle Brightening C-erum i höstas, som väl utöver c-vitamin innehåller niacinamid och hyaloronsyra. Så något åt det hållet, vill åt så mycket anti-age-effekt jag kan få antar jag, haha.
 
Tack för tipset, jag har börjat snegla på fler Klairsprodukter eftersom jag är så nöjd med de jag provat. Har du använt deras Freshly Juiced Vitamin E-mask? Jag använder den som nattmask och den är jättebra. Mysko konsistens men den ger resultat :D
Japp, den har jag också! Gillar skarpt. Kör även deras oljerengöring och håller just nu på att testa en av deras deras nya toners :D
 
Nån som testat filorgas oxygen glow? Ser på ögonkräm och mask från den, vet inte om jag ska testa, men tycker om fukt och glöd, känner mig lite piggare då ^^ tänker det kan behövas inför kommande höstrusk 🍁🍂☺ om inte, kanske nån har nått annat bra tips, för en känslig å lite dassig hud? 🤗
 
Har väntat lite med inköp så jag skulle kunna tajma in det med skincitys höstgåva. :angel: Kröp till korset och köpte en ny förpackning av Exuviances retinol. Sedan så ringde jag faktiskt för att få rådgivning om ögonkräm, eftersom att den jag brukat ha från samma märke inte längre finns. Den finns fortfarande fick jag veta, men säljs bara via salonger och kommer inte komma in i deras sortiment. Velade lite fram och tillbaka om andra produkter, landade tillslut på NeoStratas Skin Active Intensive Eye Therapy som i stort sett skulle vara samma sak. Taggar @Happimess om det råkade vara ögonkrämen du saknade efter uppdateringen av Exuviance.

Längtar som en liten unge innan julafton inför att testa allt i höstgåvan (även om den verkade lite bättre förra året). :love:
 
Nån som testat filorgas oxygen glow? Ser på ögonkräm och mask från den, vet inte om jag ska testa, men tycker om fukt och glöd, känner mig lite piggare då ^^ tänker det kan behövas inför kommande höstrusk 🍁🍂☺ om inte, kanske nån har nått annat bra tips, för en känslig å lite dassig hud? 🤗

Jag har testat den men tyckte den inte räckte till fuktmässigt men då är jag en ordentlig torris. Jag tycker Filorga är ok men ibland reagerar jag på dem, min hud har väldigt mycket dagsform (den är känslig också, hur mycket varierar).
 
Jag har testat den men tyckte den inte räckte till fuktmässigt men då är jag en ordentlig torris. Jag tycker Filorga är ok men ibland reagerar jag på dem, min hud har väldigt mycket dagsform (den är känslig också, hur mycket varierar).

Hmm, kanske hoppar den då min hud också är lite upp och ner men generellt ganska känslig. På vintern blir min hud i ansiktet extremt torrt. Sneglar också på super aqua snail set från Missha. Använde en del med snigel när jag bodde i Korea, d låter så äckligt men min hud älskar det 🐌🐌🤗 Hade lite lust å testa nått nytt, men kanske d får bli snigel, Missha har jag inte haft nån kräm från men tycker om deras sheetmasker iaf så blir ju lite nytt ändå ^^

Nattkräm/mask använder jag inte alls, kör samma som på dagen. Men funderar på en nattmask, är det någon som har någon bra på lur? Kollar lite på Huxley, deras sleep mask good night. Verkar bra, men vet inget om det märket :)
 
Har väntat lite med inköp så jag skulle kunna tajma in det med skincitys höstgåva. :angel: Kröp till korset och köpte en ny förpackning av Exuviances retinol. Sedan så ringde jag faktiskt för att få rådgivning om ögonkräm, eftersom att den jag brukat ha från samma märke inte längre finns. Den finns fortfarande fick jag veta, men säljs bara via salonger och kommer inte komma in i deras sortiment. Velade lite fram och tillbaka om andra produkter, landade tillslut på NeoStratas Skin Active Intensive Eye Therapy som i stort sett skulle vara samma sak. Taggar @Happimess om det råkade vara ögonkrämen du saknade efter uppdateringen av Exuviance.

Längtar som en liten unge innan julafton inför att testa allt i höstgåvan (även om den verkade lite bättre förra året). :love:
Jag vet inte om jag ska klandra dig eller tacka dig, för jag passade också på och gjorde en skincitybeställning för att få höstgåvan nu :D
Blev standard-nattkrämen från Exuviance, dagkräm med högt spf från Dr Ceraucle och retinol från Paulas Choice.
Ja jag har förstått det som att neostrata i mångt och mycket är identiskt med Exuviance, jag har använt lite olika produkter likvärdigt så att säga och upplever ingen större skillnad. Det var dock inte ögonkrämen som jag saknade men tack ändå :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp