Hudvårdstråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Min hud peelar FORTFARANDE. :p Det är inte irriterat etc. Men skulle gissa på att efter typ 5 månader med bara tvätt med vatten så finns det lite skräpig hud att få bort.
 
Min hud peelar FORTFARANDE. :p Det är inte irriterat etc. Men skulle gissa på att efter typ 5 månader med bara tvätt med vatten så finns det lite skräpig hud att få bort.
Haha, jag beklagar. Det är väl det som är grejen, att även om huden inte känns irriterad så inträffar det där ofta (åtminstone i början och om man överanvänder). :D Sen reagerar väl alla olika på olika märken, ibland med samma koncentrationer men med andra formuleringar.
 
Haha, jag beklagar. Det är väl det som är grejen, att även om huden inte känns irriterad så inträffar det där ofta (åtminstone i början och om man överanvänder). :D Sen reagerar väl alla olika på olika märken, ibland med samma koncentrationer men med andra formuleringar.
Har bara använt det en gång! Men tänker att det var bra att jag lyssnade på rådet att inte använda varannan dag. I övrigt så ser huden bättre ut. :)
 
Har bara använt det en gång! Men tänker att det var bra att jag lyssnade på rådet att inte använda varannan dag. I övrigt så ser huden bättre ut. :)
När jag började använda retinol, 2018 tror jag att det var, så körde jag nog ganska religiöst på 2-3 gånger i veckan i början. Men sen på slutet så har jag oftast kört varje kväll med Exuviances retinol (som jag trooor är ungefär lika stark som PCs). Ville dock testa något nytt så precis börjat med retinal från Medik8. Men det är svååårt att inte bara smacka på varje kväll, haha.
 
När jag började använda retinol, 2018 tror jag att det var, så körde jag nog ganska religiöst på 2-3 gånger i veckan i början. Men sen på slutet så har jag oftast kört varje kväll med Exuviances retinol (som jag trooor är ungefär lika stark som PCs). Ville dock testa något nytt så precis börjat med retinal från Medik8. Men det är svååårt att inte bara smacka på varje kväll, haha.

Vad tycker du om det ifrån Medik8? Såg att dom har 25% på skincity just nu. Har dom något annat som rekommenderas? :)
 
Vad tycker du om det ifrån Medik8? Såg att dom har 25% på skincity just nu. Har dom något annat som rekommenderas? :)
Haha, jag har noterat att det är 25% (och att de flesta av crystal retinal-produkterna lägligt nog är slut, och var så redan i fredags). Även om jag bara använt crystal retinal 3 i nästan en månad skulle jag banne mig rekommendera produkterna, vad jag förstår ska de även vara bra till acnebenägen hy och det kan jag liksom tänka mig stämmer. Testat fuktgivande serum som varit med i olika gåvor från Skincity, men inte så mycket mer. Har bara blivit så att Exuviance och PC varit de jag tenderat att testa mer från. Men jag är absolut mer nyfiken på märket nu. Men har inga tips utöver retinalen, och du började ju just med en ny retinol så känns kanske lite överflödigt. :D
 
Jag har testat lite Medik8 @Tonto och upplever dem som bra men potenta produkter. Dvs absolut att man vänjer in dem. Nattkrämen utan aktiva ingredienser (Advanced Night Restore) är perfekt att använda efter retinol/vit C, den skyddar och återfuktar fint.

Edit: Retinolserumet för ögonen gör ont men jag kör det en gång i veckan iaf...
 
Vad tycker du om det ifrån Medik8? Såg att dom har 25% på skincity just nu. Har dom något annat som rekommenderas? :)
Jag använder i huvudsak medik8. Nattkröken med retinol (Svag dos) gillar jag, den sjunker in fint i huden och att lämna klibbig känsla. Är man torr behövs det dock fukt innan. Även dagkrämerna jag testat får tummen upp, en i pumptub för vinterhalvåret och en i burk för sommarhalvåret, bägge med c-vitamin och spf 30. tonern tycker jag inte är nåt speciellt med, hydr8-serumet skulle gärna få vara ännu lite mer återfuktande. Men jag är överlag nöjd med alla produkterna! Inte testat crystal retin än då jag fortfarande kör på deras ”vanliga” retinol.
 
BFF10A0E-897E-4998-8A0C-426CD23AB7E8.jpeg

Ursnygg i torr mask från Swiss Clinic 😎
 
Ok, funderar på om jag var lite optimistisk och trodde att 1% retinol var bra att börja med en gång i veckan. När huden väl slutat fjälla så ser huden jättefin ut under, men frågan är om jag ska köpa en mildare version och vänja huden ett tag innan jag går upp på 1% igen?

Får inga finnar eller blemmor, bara huden som fjällar av. Kanske att jag behöver något mer återfuktande med. Har ingen direkt återfuktande nattkräm som jag tycker om efter att ha PD, så borde nog kika på det plus något återfuktande serum.
 
Ok, funderar på om jag var lite optimistisk och trodde att 1% retinol var bra att börja med en gång i veckan. När huden väl slutat fjälla så ser huden jättefin ut under, men frågan är om jag ska köpa en mildare version och vänja huden ett tag innan jag går upp på 1% igen?

Får inga finnar eller blemmor, bara huden som fjällar av. Kanske att jag behöver något mer återfuktande med. Har ingen direkt återfuktande nattkräm som jag tycker om efter att ha PD, så borde nog kika på det plus något återfuktande serum.

Testa, om inte annat kan det ju vara bra att låta huden vila lite.

Jag måste vara jättenoga med återfuktning när jag använder retinol, jag kör med silkig toner som jag klappar in (Dr Ceuracle eller Klairs) och sedan återfuktande serum (Klairs, Make P:rem eller Hyggee).

På kvällen kör jag Klairs vitaminmask OCH deras Midnight Blue Cream, då är jag inte torr när jag vaknar.
 
Testa, om inte annat kan det ju vara bra att låta huden vila lite.

Jag måste vara jättenoga med återfuktning när jag använder retinol, jag kör med silkig toner som jag klappar in (Dr Ceuracle eller Klairs) och sedan återfuktande serum (Klairs, Make P:rem eller Hyggee).

På kvällen kör jag Klairs vitaminmask OCH deras Midnight Blue Cream, då är jag inte torr när jag vaknar.

Ja det har jag absolut inte varit bra med. Har varit lite nervös över att lägga till produkter. :p


Då kanske det får bli en toner och återfuktande serum ifrån Klairs.
 
Ok, funderar på om jag var lite optimistisk och trodde att 1% retinol var bra att börja med en gång i veckan. När huden väl slutat fjälla så ser huden jättefin ut under, men frågan är om jag ska köpa en mildare version och vänja huden ett tag innan jag går upp på 1% igen?

Får inga finnar eller blemmor, bara huden som fjällar av. Kanske att jag behöver något mer återfuktande med. Har ingen direkt återfuktande nattkräm som jag tycker om efter att ha PD, så borde nog kika på det plus något återfuktande serum.
Jag skulle nog inte gå ner till ett mildare, eftersom att huden inte verkar just irriterad. Buffar du med något fuktserum innan retinolen? Det är ju en tanke annars.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp