Hudvårdstråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har startat igång med min hudvårdsrutin ordentligt och är supernöjd! Kör Exuviance tvätt på morgonen, serum och fuktkräm från Klairs rich moist. På kvällarna tvättar jag med charcoaltvål från Klairs och kör samma serum och fuktkräm som på morgonen. Har börjat smyga in lite BHA-syra också på kvällen och har också ögonkrämer från klairs. Har också ett ansiktsvatten från Klairs jag ska börja med.

Bara med "grundrutinen" med tvätt, serum och fuktkräm morgon och kväll har min hy blivit så himla lugn. För ett par år sedan, innan jag började med p-piller, hade jag en rutin med Paulas choice som funkade super. Sen när jag åt p-piller hade jag tvätt från apoteket och bara Propyless och huden var superfin ändå. När jag slutade med p-pillrena blev huden verkligen som galen vid ägglossning samt vid mens (så alltså typ hela tiden :p). Så nu har jag helt börjat löpa amok i hudvårdskonsumtionen eftersom jag märker att det har så bra effekt. Ska ge mig på retinol också tänkte jag framöver men nu måste jag lugna mig, mest för ekonomin. :D
 
Har startat igång med min hudvårdsrutin ordentligt och är supernöjd! Kör Exuviance tvätt på morgonen, serum och fuktkräm från Klairs rich moist. På kvällarna tvättar jag med charcoaltvål från Klairs och kör samma serum och fuktkräm som på morgonen. Har börjat smyga in lite BHA-syra också på kvällen och har också ögonkrämer från klairs. Har också ett ansiktsvatten från Klairs jag ska börja med.

Bara med "grundrutinen" med tvätt, serum och fuktkräm morgon och kväll har min hy blivit så himla lugn. För ett par år sedan, innan jag började med p-piller, hade jag en rutin med Paulas choice som funkade super. Sen när jag åt p-piller hade jag tvätt från apoteket och bara Propyless och huden var superfin ändå. När jag slutade med p-pillrena blev huden verkligen som galen vid ägglossning samt vid mens (så alltså typ hela tiden :p). Så nu har jag helt börjat löpa amok i hudvårdskonsumtionen eftersom jag märker att det har så bra effekt. Ska ge mig på retinol också tänkte jag framöver men nu måste jag lugna mig, mest för ekonomin. :D

Jag håller verkligen med om det där att få in en rutin, det gör verkligen mer än man tror. Plus att jag tycker det är positivt för skallen att ta sig den tiden morgon och kväll för att ta hand om sig själv (litegrann "vara snäll med sig själv").

Vad gäller retinol... du vet att det finns små reseförpackningar av Paula's Choice att köpa, va? Bla 1% retinol :angel: Vill man mjukstarta finns det RESIST Intensive Wrinkle-Repair Retinol också (men tyvärr inte Clinical 0,3% Retinol + 2% Bakuchiol Treatment, det finns bara i originalstorlek).
 
Vad gäller retinol... du vet att det finns små reseförpackningar av Paula's Choice att köpa, va? Bla 1% retinol :angel: Vill man mjukstarta finns det RESIST Intensive Wrinkle-Repair Retinol också (men tyvärr inte Clinical 0,3% Retinol + 2% Bakuchiol Treatment, det finns bara i originalstorlek).

Jag ÄLSKAR när det finns två (eller fler) storlekar av en produkt!! Reseförpackningarna räcker ju gott och väl för att hinna känna om det är en bra produkt för ens hud eller inte!

PC är ett av de bästa märkena jag sett i att ha olika storlekar :)!
 
Jag ÄLSKAR när det finns två (eller fler) storlekar av en produkt!! Reseförpackningarna räcker ju gott och väl för att hinna känna om det är en bra produkt för ens hud eller inte!

PC är ett av de bästa märkena jag sett i att ha olika storlekar :)!

Samma med Dermalogica (även om jag slutat använda det, min hud började reagera på fuktkrämerna :().
 
Nu har jag testat de där små rackarna från PC och de går in i huden bättre än Nivea. Tar med allt annat jag kletat på innan också, utan att smula eller bli glansigt/fettigt.

Så tummen upp för CLEAR ultra light daily hydrating fluid och RESIST anti-aging clear skin hydrator från PC 😊😁
 
Jag har mens och tycker därmed synd om mig själv... need I say more? :D

74082282 (1).jpg
 
Är lite sugen på att investera i fler produkter. Känner att intresset för hudvård kommer tillbaka mer och mer ju mindre PD jag har! Men känner mig väldigt överväldigad. :p
 
Jaa jag kanske blev så till mig att jag hämtade paketet på väg till jobbet och nu står i övernattningsrummet i Ånge och tvättar fejset :laugh:
Utgångspunkt:
230C6C8B-B4CC-4C1E-8127-42BE53B4B5D5.jpeg

Hormonfinnar och plitor, torr och stram. Det jag skrev till terapeuten var kortfattat att jag är sjukt torr, att feta krämer lägger sig ovanpå och att lätta krämer inte räcker till, att jag behöver smörja 2-3 gånger om dagen, att syror trots att dom funkar även verkar göra mig torrare, att PCs torrisserie fick min hud att balla ur fullständigt, och att jag har ungefär lika bra/dåligt/uteblivet resultat med Garnier från matbutiken som med ”riktiga” grejer. Och att jag blir jätteglad om enda resultatet är att jag inte behöver smörja tre gånger innan middagen :laugh:

Tvätten: är en tjock kräm som löddras upp innan man smackar det i fejset. Känns inte torrt eller stramt efter.
vattnet: var lite svårapplicerad pga pump och snabbtorkande. Känns lite sticky innan det torkat ordentligt. Känns ”aktiv” om det makes sense.
serum: jättelätt i konsistensen, blev 0% oljig eller dyl. Slurp sa huden.
kräm: lätt och behaglig, känns aktiv. Det liksom buzzar i kinderna :laugh: gick in fort.

Allt luktar jättegott och ganska milt. Ska jobba till 07 nu så ska bli spännande att se hur länge det håller :p
 
Jag har aldrig varit intresserad av hudvård och smink. Har smörjt ansiktet någon gån i veckan högst. Har rätt ful hy, så har aldrig känts roligt.
Men en kompis har nu ”lurat” in mig i träsket :rofl: Det känns lyxigt och rätt härlig morgonrutin!

Den dagliga rutinen består nu av produkterna cleansing foam, serum med glow, dagkräm, water mist och primer.

Vilken är er favoritprodukt? :D
 
Jag har aldrig varit intresserad av hudvård och smink. Har smörjt ansiktet någon gån i veckan högst. Har rätt ful hy, så har aldrig känts roligt.
Men en kompis har nu ”lurat” in mig i träsket :rofl: Det känns lyxigt och rätt härlig morgonrutin!

Den dagliga rutinen består nu av produkterna cleansing foam, serum med glow, dagkräm, water mist och primer.

Vilken är er favoritprodukt? :D

Måste jag välja bara en är det nog Klairs Rich Moist Soothing Cream. Den är väldigt osexig på alla sätt och vis men gör verkligen det den ska.
 
Jag har aldrig varit intresserad av hudvård och smink. Har smörjt ansiktet någon gån i veckan högst. Har rätt ful hy, så har aldrig känts roligt.
Men en kompis har nu ”lurat” in mig i träsket :rofl: Det känns lyxigt och rätt härlig morgonrutin!

Den dagliga rutinen består nu av produkterna cleansing foam, serum med glow, dagkräm, water mist och primer.

Vilken är er favoritprodukt? :D

Just nu gillar jag att "riva av" saker, så Dr Lancer polish. Ansiktet håller kanske inte med :p
 
Jag har aldrig varit intresserad av hudvård och smink. Har smörjt ansiktet någon gån i veckan högst. Har rätt ful hy, så har aldrig känts roligt.
Men en kompis har nu ”lurat” in mig i träsket :rofl: Det känns lyxigt och rätt härlig morgonrutin!

Den dagliga rutinen består nu av produkterna cleansing foam, serum med glow, dagkräm, water mist och primer.

Vilken är er favoritprodukt? :D
Välkommen in i träsket! :p
Så svårt att bara välja en produkt. Pumkin enzym peel från Peter Thomas Roth och Supple preparation toner från Klairs hamnar nog på delad förstaplats.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCIV
  • Gårdar förr
  • Sommarföräldrar 2024

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp