Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Hur känner man om katten är för smal eller för fet? Jag tror att min katt är ganska smal, man känner nästan ryggraden och revbenen kan man bara lägga handen på sidan för att känna.. Han har fri tillgång på mat och är avmaskad.
Jag har inget bra svar egentligen, men jag vet att det finns bilder man kan titta på (har sett plancher hos vet och på foderförpackningar) där man kan se hur en katt ser ut när den är under-, normal- resp överviktig.
Själv tror jag dock inte att man alltid kan gå efter detta. Så länge din katt äter sunt och verkar ha energi och är frisk, skulle inte jag oroa mig iaf. Min misse reglerar själv vikten På sommaren kan han vara riktigt smal, nästan benig och mager, på vintern en smärre köttbulle :smirk:
Dessutom är ju faktiskt katter katter smidiga, smala djur till naturen och de ser dessutom lite olika ut från ras till ras...
Hästnyheter Nu på sommaren är hästens parasiter som mest aktiva. Masklarverna vaknar upp på våren och vill med hjälp av hästarna föröka sig på betet...
Trädgård & Växter +1 på fröbanken. Snabb leverans, hög kvalitet, stort sortiment och alltid en extra fröpåse i gåva. Är jättenöjd, har beställt från dem i...
Hundavel & Ras Jag kan bara svara på utifrån hur jag själv tänkt (eftersom jag då har två blandraser och en renrasig, och kollar på annonser både för...
Hästhantering Har aldrig haft några problem med storlekarna ihop.
Dom små jag har haft har hållit den stora jobbiga unghästen ifrån sej och sagt nej...