_moa_

Trådstartare
Hur känner man om katten är för smal eller för fet? Jag tror att min katt är ganska smal, man känner nästan ryggraden och revbenen kan man bara lägga handen på sidan för att känna.. Han har fri tillgång på mat och är avmaskad.

Sv: hull

Jag har inget bra svar egentligen, men jag vet att det finns bilder man kan titta på (har sett plancher hos vet och på foderförpackningar) där man kan se hur en katt ser ut när den är under-, normal- resp överviktig.

Själv tror jag dock inte att man alltid kan gå efter detta. Så länge din katt äter sunt och verkar ha energi och är frisk, skulle inte jag oroa mig iaf. Min misse reglerar själv vikten ;) På sommaren kan han vara riktigt smal, nästan benig och mager, på vintern en smärre köttbulle :smirk:

Dessutom är ju faktiskt katter katter smidiga, smala djur till naturen och de ser dessutom lite olika ut från ras till ras...

Liknande trådar

Övr. Katt En familj hittade en kattunge högst upp på Ölandsbron. Det sägs att den gått dit själv men det kan den väl inte ha gjort? Hur många...
Svar
2
· Visningar
526
Senast: MissFideli
·
Övr. Katt Vi har en katt som är "minst 16 år", förmodligen ytterligare lite äldre. Hon bestämde sig för att bo hos oss för 15 år sedan (lång...
Svar
14
· Visningar
1 392
Senast: ameo
·
Övr. Katt Jag har två nya ungkatter (typ 9 månader), som blev klappade en del när de var små men som senaste månaderna innan de kom till mig inte...
Svar
15
· Visningar
1 116
Senast: Skjøldur
·
Övr. Katt Med risk för att bli påhoppad🙈, men tror ni det kan finnas en katt/kattras som är så stor eller har en sånt beteende som gör att rävar... 2
Svar
23
· Visningar
2 177
Senast: Lingon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka