Hund i bil på vintern?

Sv: Hund i bil på vintern?

*kl

Vad har ni för slags bilar?
Min står utanför stallet (har haft den i varmgarage innan) i 2 timmar lätt och det är varmt när jag sätter mig där igen.
Ofta har jag fönstret lite öppet lite och jag har en släthårig fryslort till hund...
Jag har en gammal saab 900

på sommaren dock kan jag inte ha hunden i bilen 2min för det blir alldeles för varmt
 
Sv: Hund i bil på vintern?

Jag har en V70 och tycker att det börjar bli kallt ganska direkt när man stänger av motorn.
Om jag tex har ställt tiduret på dieselvärmaren men kommer lite sent så den varit avstängd i kanske 10 minuter så har temperaturen sjunkit rejält i bilen på bara den tiden. Inte så att det hunnit bli jättejättekallt men tycker att det pekar på att det går fort!

Om det är riktigt kallt ute så kan vatten osv frysa i bilen, men det är ju om det varit kallt ganska lång tid.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Varulven börjar bli gammal och jag ger honom både ledpreparat och Onsilor då han har lite artros i tårna, men jag börjar även fundera på...
2
Svar
28
· Visningar
1 876
Senast: BornAgain
·
Hundavel & Ras Hej! Det är spännande tider för mig och min familj, då vi äntligen känner att det är en bra tid att skaffa hund. Tanken är att besöka...
2 3
Svar
40
· Visningar
2 166
Hundavel & Ras Jag har så smått börjat fundera på en till hund inom ett par år, men känner att jag behöver bolla lite tankar om rasval. Tack på förhand...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
10 317
Senast: Bulldoozer
·
Hundavel & Ras Jag håller på att leta valp (och har så gjort ganska länge). Ett problem är att jag inte kan bestämma mig för ras. Jag tittar både på...
Svar
16
· Visningar
2 220
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • HusdjursGPS
  • Uppdateringstråd 29
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp