Sv: Hund i bil
När jag bodde hemma på landet i yngre ålder, flackade vi runt med min(a) och kamraternas hundar hipp som happ mellan gårdarna. Sedan "avancerade" jag och köpte plastburar till småhundarna, att ha i baksätet. Som att det skulle hjälpa. Och jag ser det i mellan åt att andra fortfarande gör det. Men, i Norge är det strikt lag på att hundar ska vistas i bur så fenomenet är inte så utbrett här som det var hemma.
För en tid sedan fick jag se ett avskyvärt - men sanning - ett tyskt filmklipp om olika scenarion gällande "hundar" lösa i fram/baksätet, olika typer av hundburar och placering av dem. Jag rös och skämdes.
Idag har vi 3 stora och 2 små. Eftersom vi per dags datum har en Audi Combi så cirkulerar vi mellan hundarna då det är ont om plats för alla 5 samtidigt. De som åker, åker tryggt i bur och galler. Jag ska dock erkänna att på den egna privata skogsvägen, den som leder till fjället, kan vi dock åka med alla hundarna samtidigt. Det sker när vi beger oss på en motion och träningsrunda för alla 5.