Hund med vid ridning?!

Sv: Hund med vid ridning?!

Oh, vad roligt att det gick bra!
Hoppas det går lika bra för mig första gången jag provar med min stora tös....:D

Sv: Hund med vid ridning?!

Jag håller på för fullt och vänjer min omplacering vid hästarna (schabrador, lite över ett år) Hyfsad grundlydnad, om det inte dyker upp nåt väldigt intressant vill säga, då kan jag få ryta i ordentligt. Jag är med andra ord inte helt hundra på honom i alla lägen, men jag har bara haft honom i nån månad totalt sett. Han kan inte gå fot dock. Än så länge får han springa lös i stallet, men han är lite för orädd:crazy: Springer gärna runt benen på dem ( tur att det är snälla och hundvana hästar) och skäller lite ibland,men jag försöker bara ignorera honom och ber honom att flytta sig när han är ivägen.

Jag vill hemskt gärna ha honom med på ridturer, men än så länge skäller han ibland på folk vi möter, allrahelst karlar,och kan vilja jaga bilar,det känns ju inte så kul precis om han inte skulle lyssna i de lägena och jag sitter på hästen:crazy:

Liknande trådar

Övr. Hund Har en ~2.5 kg chihuahua och vi åker ofta med kollektivtrafik. Han är reaktiv och skäller på andra hundar :devil: men håller käften när...
Svar
4
· Visningar
215
Senast: geting
·
Övr. Hund Jag vet inte vad jag ska göra. Jag har i dagsläget tre hundar, en 11-årig labradorblandning, en 8-årig storpudel och en 3-årig... 2
Svar
23
· Visningar
2 192
Senast: __sofia__
·
Övr. Hund Någon som ska till Elmia hund i helgen? Jag funderar löst på att åka dit på lördag men hittar inte svar på mina frågor på hemsidan. Jag...
Svar
3
· Visningar
269
Senast: attheedge
·
Övr. Hund Har en bekant som äger en hund. Men när jag söker på ägarens namn på tex mr koll så står det att personen inte äger ngn hund? Kan man... 2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 138
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka