Bukefalos 28 år!

Hund Namn..? Några förslag..?

C

Cornelia

Hej!
Vi har köpt en JR valp, han kommer v. 45. :)
Det är så att vi är inte helt säkra på vad Han ska heta. Så jag undrar om ni har några förslag?
Vad heter era hundar?
Alla förslag är välkomman!
 
Sv: Hund Namn..? Några förslag..?

Vi hämtar ju vår valp vecka 45.

Just nu väger valet av namn mellan

TIGER eller ATLAS, men då handlar det om en STOR hund :angel:

Sök på hundnamn på någon sökmotor så ska du nog hitta något passande.

Vet du vad hunden har som kennelnamn ?
 
Sv: Hund Namn..? Några förslag..?

Har försökt att söka efter namn på nätet, och jag har hittat massor! lite för många... har ingen aning om vilket man ska välja. :confused:

Han heter Zevs, det är ganska gulligt men det skada ju inte att han några att välja mellan.
 
Sv: Hund Namn..? Några förslag..?

Varför inte kalla honom JR rätt och slätt (Junior)
elisabeth
 
Sv: Hund Namn..? Några förslag..?

Jag hade nog bestämt namn när jag haft valpen ett par dagar. Så har jag gjort med mina tidigare, denna sista bestämde vi namn innan då vi verkligen ville ha det namnet, det är ng inte många kundar som kallas för; Riddick. Ett namn efter en filmkaraktär :P
 
Sv: Hund Namn..? Några förslag..?

Våran schäfer heter Nallo
En kompis har jr.
Dom heter Mini och Babsan.
Tyra och Doris käner jag två jr som heter också.
Tova kanske (e en border terrier)
 
Sv: Hund Namn..? Några förslag..?

Jag vet en jr som heter Mercedes Bitch :D

Norton
Nelson
Gunnar :d
Igor
Jensa

tycker fula namn är coolast, typ Gunnar eller kanske Svante?

Min hund heter Lelica´s Let Me Entertain You, fast det är både långt och fult så han heter Ludwig, när matte är arg ja, då är det "jäkla knutbyhund!" eller "Ludwig Grönankar!" tihi
eller när han är söt å snäll, ludde/tudde/snudde/grodan/snuddvig/ludding pudding ludde :D
 
Sv: Hund Namn..? Några förslag..?

Jag foder upp JR-terriers och jag ger alltid valparna namn innan de aker. de har ju diverse papper mm, men mej gor det ingenting om de nya agarna byter namn.

En kull kallade jag alla valparna efter stater i USA. Miraco's Texas blev Whiskey nar han kom till de nya agarna i Sverige. De kallade han Whiskey eftersom han var irlandare. I samma kull hade jag Miraco's Montana, och hon kallas numera for Moa.

Just nu har jag nu har jag en kull pa 5 och de kallar jag for (Miraco's) Bosco, Billy, Bessie, Bewster och Burt. Jag gav dem namn nar jag hade lart kanna dem lite grann. Burt ar en riktig kvasig typ som helst inte gor sa mycket, medans Bosco och Bewster ar riktigt aktiva och garna hjalper till att sopa stallet, ta in hastarna, rora om foderhinkarna osv. Bessie ar en riktig tjej och lite fornam, gar helst inte i vattenpolar osv. :) Billy ar cool, han gor inte sa mycket, men han ser riktigt cool ut!!

Den JR som jag hade forrut hette Pepper (vi fick honom nar han var 1,5 ar gammal och han hade redan ett namn da), och tiken vi har nu heter Dharma, efter TV-serien "Dharma och Greg". Vi kallar henne dock for allt mojligt, mest av tiden kallas hon for Dharmis. :)

Jag skulle ha valt ett namn som jag gillade. Eftersom han heter Zevs, skulle jag i alla fall ha nagonting som borjade pa Z. Kanske Zonic, som i Sonic, men med Z.
Oftast sa brukar man inte valja namn innan man fatt hunden, det brukar komma allt eftersom. Ibland blir det ett namn man inte alls hade tankt sej, men det passar pa hunden.
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag har så smått börjat fundera på en till hund inom ett par år, men känner att jag behöver bolla lite tankar om rasval. Tack på förhand...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
10 785
Senast: Bulldoozer
·
Övr. Hund Hej! Jag har sedan 2 år tillbaka min första hund. Hon är det finaste jag har, och att se henne lycklig är det bästa jag vet. Jag gör...
Svar
19
· Visningar
1 776
Senast: Hellhound
·
Övr. Hund Jag och ska semestra i Sverige i år och det med tält. Det blir premiär för mig men det finns säkert flera vana campare här :). Jag har...
Svar
7
· Visningar
643
Senast: Fetaost
·
Övr. Hund Hej! Jag är på jakt efter en ny hund. Hunden kommer utbildas till patrullsökhund och leta efter försvunna personer. Då jag inte vågar...
Svar
6
· Visningar
672
Senast: Nordthor
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp