hund nummer två-nån gång

G

Gorra

Jag har en omplacering som jag jobbar med jättemkt och kommer att få fortsätta med ett tag till, kanske ett år. Hon har gjort stora förbättringar, men det tar lång tid eftersom det är min första hund. Jag vill gärna ha en hund till, mkt därför att jag är så intresserad av djurens samspel med varandra. Men oxå för att jag är så djurtokig :p.

Jag skulle tycka att det vore kul att höra hur ni andra har gjort, hur det har gått osv när nu skaffade eran andra hund.
 
haha ja bara du inte gör som jag så... kunde väldigt lite om hundar när jag skaffade min första hund, en labbevalp. ett halvår senare mötte jag en liten utmärglad strykrädd schäfertik på två år... eftersom och dessutom skulla avlivas så fanns det bara en utväg :angel:. såååå mycket skit hon har lärt min andra hund! hon hade många stora problem med sig, och det har inte varit lätt alla gånger. tyvärr saknar jag tillräckligt med vett för att ångra mig :crazy:.

så ska du skaffa en hund till, se till att du har tid för den och att din andra hund inte lär den en massa skit (i mitt fall var åldern den omvända, vilket nog inte är så vanligt).
 
De olater din äldsta hund har som du inte har hunnit arbeta bort är det en stor chans att din valp tar efter. Försök att hejda dig tills du känner dig nöjd med det beteende din äldsta har INNAN du skaffar dig ännu en hund. Två hundar blir också mer arbete vilket kanske gör att du inte hinner med den äldsta som du borde för att helt få bort det du vill hinna arbeta bort.

Javan
 
När jag nu skaffar min andra hund( har en hane på 6 ½ år)
Så kommer jag att lämna bort hanen under det första månaderna (:cry:)
Just för att jag vill att valpen skall ty sig till mig och inte lära sig en massa dumheter. :smirk:

För tyvärr så har min hane ett visst beteende
som inte går att träna bort :D
dessutom är han smart och listig :crazy:
 
om JAG ska skaffa mig en nu hund i framtiden (jag har en hund på 2 år nu) så kommer jag ha en vuxen omplaceringshund.
jag vill ej ha ngn valp själv.
vill ha en hund som "redan kan".
men jag köpte en valp igår till mina föräldrar, (som ville ha en ) men jag själv som sagt, skulle nöja mig med en äldre
 

Liknande trådar

Hundträning Hej! Har nån haft en hund med resursförsvar (mot andra hundar) som blivit bättre med träning? Och isf vad för träning? Jag har en tik...
Svar
8
· Visningar
708
Senast: Emmi
·
Övr. Hund Hej, Ytterliggare ännu en vilken ras tråd men tänkte kika med experterna ;) Jag har gått ganske länge nu i hundtankar och funderar på...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 271
Senast: Praefatio
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
4 017
Senast: Sasse
·
Övr. Katt Vi funderar lite löst på om vi vill skaffa katt igen. Vi har haft två huskatter från katthem innan. Gjorde en del misstag som...
2
Svar
36
· Visningar
2 845
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp