Hund och leta pojkvän?

firren

Trådstartare
Tror ni det är svårare att hitta eller få en pojkvän om man äger en större hund?
Läste någonstans att killar inte uppskattar om tjejen har hund och vill gärna hitta en tjej som inte har hund.

Tycker ni som har haft hund innan förhållandet eller är singlar nu att det stämmer?
 
Sv: Hund och leta pojkvän?

Jag har en hund och jag har träffat x antal killar som vill ha mer än bara sex med mig. Jag upplever inte det som ett problem iallafall.

Min dejt har inte sagt ett pip om att jag har hund, bara att det verkar mysigt.
 
Sv: Hund och leta pojkvän?

Jag har en hund på 40+ kg och har aldrig avskräckt någon, bortsett från enstaka pälsdjursallergiker då. :D Däremot har de där fyrbenta som bor i stallet nog setts som större tidskonkurrenter än hunden.
 
Sv: Hund och leta pojkvän?

Så har jag också upplevt. Att det är min tid som inte räcker till. Jag har 2 extrajobb utöver plugget. Och sen har jag häst. Förmodligen är det så att man inte alltid vill ha med sig någon (eller han vill inte heller åka med) ut till stallet. Men däremot hunden är ju liksom en del av vardagen, det enda man måste är ju att ta promenader och det brukar de flesta gilla att göra tillsammans med en.
 
Sv: Hund och leta pojkvän?

Tror ni det är svårare att hitta eller få en pojkvän om man äger en större hund?
Läste någonstans att killar inte uppskattar om tjejen har hund och vill gärna hitta en tjej som inte har hund.

Tycker ni som har haft hund innan förhållandet eller är singlar nu att det stämmer?

(Min fetning i citatet.)

Alla killar är inte likadana, så den typen av generaliseringar är dumma att göra.

För att svara på frågan: Jag tror att du lär ha svårt att hitta en pojkvän som ogillar hundar. Däremot bör det ju vara enklare för dig än för en hundlös tjej att hitta en kille som gillar hundar, och det är väl ändå en sådan du vill ha?
 
Sv: Hund och leta pojkvän?

Det är precis den uppfattningen jag också fått. Hunden bor hemma och de flesta följer glatt med på hundpromenader, men sitta och frysa i ett ridhus med noll hästintresse är inte lika populärt.
 
Sv: Hund och leta pojkvän?

Jag har hittills inte träffat någon som rakt ut ogillar mina stora hundar. Killen jag hade en kort fling med innan jag träffade min sambo var absolut ingen hundmänniska, men plötsligt låg han på golvet med min ena lurviga jycke och kelade med henne.

Det enda som är knepigt är pälsdjursallergiker, men både min fd sambo och nuvarande sambo är allergiker och det har gått bra det också.
 
Sv: Hund och leta pojkvän?

"Jag läste någonstans att killar...." Förstår inte hur folk på allvar kan tro att det går att generalisera på det viset.
 
Sv: Hund och leta pojkvän?

Jag har ingen hund och har inte heller haft. Däremot tycker jag att du borde byta perspektiv.

Det finns säkert människor som inte vill vara tillsammans med någon som har hund - precis som det finns människor som inte vill vara tillsammans med någon som dricker alkohol, som arbetar som strippa eller som är rödhårig.
Det finns alltid saker som man (om man kan) väljer bort i sitt liv. Ibland går de där sakerna att bortse från om det är någon man verkligen tycker om och vill leva med, ibland inte.

Vill du ha hund? Men ha en hund då!
 
Sv: Hund och leta pojkvän?

Jag har dock råkat ut för två (nuvarande ex, dock tjejer) som verkligen sett till så att man förstår att hundarna går före ALLT, speciellt före mig som flickvän och att det inte går att lämna dem knappt en liten stund och speciellt inte till en hundvakt över ett dygn. DET är ganska avtändande.

Jag har också djur och blir de sjuka eller liknande så självklart går det före allt annat. Men är de friska och lämnas till någon de känner en liten stund, inte lider de av det och inte har jag dåligt samvete för det heller.

Och om hunden får mer uppmärksamhet än en annan, ja, då tröttnar jag ganska snart. Svartsjuka? Ja, kanske lite O_o
 
Sv: Hund och leta pojkvän?

Jag har andra erfarenheter än många andra här.
Träffade en jättefin kille som såg min hund som ett stort problem, eftersom jag inte kunde sova borta utan lite planering (inga problem om jag visste om det innan dock), och la en del tid på promenader, träning och så. Med hund kommer ju ett visst ansvar, inte minst tidsmässigt.
Men det passade inte honom och när gnällandet om hunden blev för drygt insåg jag att det inte spelar någon roll hur trevlig killen är i övrigt, för vissa saker (hund, häst) finns i mitt liv för att stanna och det är bara att gilla läget. Kan man inte acceptera det är man inte rätt kille för mig, så enkelt är det.
 
Sv: Hund och leta pojkvän?

Jag har varit noga med att säga att med mig följer min hund. Punkt.
Den som skulle säga nej mot hund är ingen som jag vill vara med.
 
Sv: Hund och leta pojkvän?

För mig är det i sådana fall ett perfekt sätt att rensa bort killar. En kille som skulle värdera mig mindre (istället för mer) för att jag har hund är exakt en sådan kille jag inte vill ha.
 
Sv: Hund och leta pojkvän?

Det där har jag också fått höra men då gällde det barn. "En ensamstående mamma vill ingen kille ha". Jag har två barn och jag har aldrig träffat någon som jag har velat ha ett förhållande med som inte har kunnat acceptera mina barn.
När jag träffade min sambo så hade jag mina barn, en hund på ca 50 cm i manke, två katter och ett hästintresse som tog tid och ett jobb jag älskade passionerat med in i förhållandet. Det har aldrig varit något problem för honom och jag hade inga problem med att han hade två barn, en stor katt, ett stort bilintresse och jobbade jämt med in i vårt förhållande. Det enda som egentligen ändrades på var hans jobb för så som han jobbade på sitt förra arbete gjorde att vi inte kunde ses alls vissa perioder och det var ju tråkigt. Han bytte jobb till ett han trivs med mycket bättre istället.
Idag är barnen utflugna, min älskade hund har dött, hans katt har dött och det har tillkommit några hästar, en hund, ett gäng med stallkatter och hans underbara lilla barnbarn i vårt förhållande.
Fundera inte så mycket på om någon vill ha dig. Fundera på vem du vill ha och vilka egenskaper som är viktiga för dig. Jag hade ju aldrig kunnat acceptera någon som inte kunde acceptera mina barn. Mina barn och mina djur hängde liksom ihop med mig. Det var antingen ta hela paketet eller inte alls för det är inte delbart.
 
Senast ändrad:
Sv: Hund och leta pojkvän?

Tror ni det är svårare att hitta eller få en pojkvän om man äger en större hund?
Läste någonstans att killar inte uppskattar om tjejen har hund och vill gärna hitta en tjej som inte har hund.

Tycker ni som har haft hund innan förhållandet eller är singlar nu att det stämmer?

Jag tar gärna en tjej med både hund och häst, då mitt jobb gör att jag är hemifrån söndag em till fredag em och inte har möjlighet att ha egna hästar eller hundar:( :D
 
Sv: Hund och leta pojkvän?

Det beror nog på...
Träffar du en kille som gillar hundar är det nog lättare ;). Själv är jag inte så mkt för hundar. Men det har inte hindrat två förhållande med tjejer som haft hundar. Dock var det "familjens" så dom var inte så bundna vid sina hundar, utan hon kunde vara hos mig lika ofta och hitta på saker.
Träffade dock en tjej som var hundtokig, med två stora hundar. Det funkade inte så bra. Men berodde inte bara på hundarna. Hon märkte ju dock att jag inte var nån "riktig" hundmänniska. Sen så träffar hon ju nu en kille som verkar hundintresserad som också har hund, vilket jag tror funkar bättre. Så jag tror det är en fördel om du kan hitta en kille som också har hund ;).
 
Sv: Hund och leta pojkvän?

Hund har jag faktiskt aldrig hört någon säga något om, men hästar brukar vara en öm tå för flertalet killar jag har träffat. Det är allt från de ekonomiska aspekterna till tiden de tar och lukten som har stört dem.

Jag ser det som så att hästar är mitt största intresse i livet, jag har haft egen häst under majoriteten av mina levnadsår, jag kommer inte göra mig av med hästarna för att det passar någon annan. Vill han inte att jag ska rida/ha häst, så är det han som får gå, inte hästarna. Då är inte han rätt för mig. För det finns killar som inte bryr sig om ifall du har häst eller hund eller vilket annat djur som helst, och de är betydligt bättre att lägga krut på än dem där man hamnar på kollisionskurs direkt.
 
Sv: Hund och leta pojkvän?

"Jag läste någonstans att killar...." Förstår inte hur folk på allvar kan tro att det går att generalisera på det viset.

+1.

I övrigt är jag ingen kille, men kan ändå svara hur jag personligen känner och tänker: Jag älskar hundar, men kommer nog i fortsättningen att välja bort män med hund eller andra djur som kräver rutiner och som inte kan lämnas själv minst några dagar. Jag vill förvisso ha mycket egentid, och har inget emot ett tidskrävande intresse så, men faktumet att det i regel försvårar att göra spontana och impulsiva saker gör mig avig. Samma sak med att ses; Jag vill att han ska kunna sova hos mig en helg utan att ta med sig en hund. Skulle vi någon dag flytta ihop skulle jag därtill vara rädd för risken att åka på att sköta den om mannen blev sjuk eller åkte bort.

Det skulle väl fungera om hunden var på "dagis" varje dag och även kunde lämnas där dygnet runt med kort varsel. Men jag skulle aldrig räkna med eller utgå ifrån att det skulle vara aktuellt, så då utesluter jag hellre hundägarna från början.

Det är bara hur jag personligen resonerar och det finns garanterat andra som delar de tankebanorna, även om det såklart inte behöver vara en majoritet.
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag tänkte att det kunde vara bra med en tråd där vi postar småsaker i livet som ger oss glädje, små guldkorn som gör att mörkret inte...
16 17 18
Svar
351
· Visningar
12 664
Relationer Hur mycket är egentligen värt att offra för kärlek? Är 38 år, har varit tillsammans med min pojkvän i ett år. Han bor 1 timmes bilfärd...
5 6 7
Svar
132
· Visningar
12 827
Senast: Ramona
·
  • Artikel
Dagbok Jag älskar Bella, hon är en jätterolig hund! Men jag saknar så extremt mycket att ha ett litet plåster som hela tiden är med mig...
Svar
5
· Visningar
389
Senast: Lyan
·
Övr. Hund Hej! I år är året då det äntligen kanske blir en hund! 33 år av väntan för min del... Har haft corgi och golden innan men det har varit...
2
Svar
34
· Visningar
2 281
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp