Hund på hunddagis?

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare ekran
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 910
E

ekran

Vad tycker ni om att ha hund på hunddagis? Är det några här som har det och vad har ni för erfarenheter av det? Funderar på att köpa en till hund i sommar, men då jag fortfarande kommer gå i skola ett år då och har ganska långa dagar ibland, tänkte jag att hunddagis kanske skulle vara ett alternativ. Min nuvarande hund har alltid varit ensam på dagarna i snart 9 år och hon verkar inte bry sig så mycket. Men om jag nu köper mig en till hund så kanske det blir lite jobbigt för min nuvarande hund att ha en valp hängandes efter sig hela tiden och det känns ju också lite dumt att ha dem i olika rum då våra rum inte är så stora. Då kom jag på idén med hunddagiset. Men det kostar ju en del.:o Det kanske ändå går att lämna dem hemma ensamma...de har ju trots allt varandra då.:angel: Hur länga har ni era hundar ensamma på dagarna? Det blev lite sluddrigt, men jag är tacksam för svar.

Sv: Hund på hunddagis?

En tanke är att kanske ha hunden deltid på hunddagiset de dagar jag slutar sent.:smirk: Men det kanske blir lite struligt...

Kanske är bättre att vänta tills du har tid. Annars tror jag inte att hunden skulle må speciellt dåligt av att vara på hunddagis, sålänge det är bra personal och bra miljö. Jag tror nog att din äldre hund säger ifrån om valpen blir för jobbig.

Varför köpa en hund om du vet att du måste lämna bort den - vänta du tills skolan är färdig.
Hunddagis är väl bra men jag skulle inte vilja lämna en unghund där på regelbunden basis

Liknande trådar

Övr. Hund Jag vet inte vad jag ska göra. Jag har i dagsläget tre hundar, en 11-årig labradorblandning, en 8-årig storpudel och en 3-årig... 2
Svar
23
· Visningar
2 195
Senast: __sofia__
·
Övr. Hund Vilka tuggben är era hundars (och era) favoriter? Det finns ju rätt många märken numera som har svensk- eller nordisktillverkade ben av... 2
Svar
22
· Visningar
1 437
Senast: Capybara
·
Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är... 2
Svar
20
· Visningar
2 663
Senast: Otherside
·
Hundavel & Ras Konstig rubrik kanske, men.... Vi förlorade vår hund under julhelgen, hon blev nästan 16 år, så det var väntat. Men ändå är vi nog lite... 2 3
Svar
50
· Visningar
4 211
Senast: Digbil
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka