Hund sittande i bil utan tillsyn...LÄS

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare Angel_23
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 20
  • Visningar Visningar 2 540
Sv: Hund Fastbunden I Bil...lÄs

hmm

jag tillhör ju dem som reser väldigt mycket,vilket innebär restider på 6-12 timmar..vad gör jag med hundarna då?

eftersom jag dessutom grejar ute rätt mycketrt så är de med mig,i bilen eller i stallet eller var vi nu kanvara

efter 4-6 timmar utomhus i stallet så piper de eftera tt få komma in i bilen

jag tyckerdte är bra med aktivering i stallet jag,de tröttnar efter ett tag..

då det är tjänstehundar är det totalt oacceptabeltatt lämna dem hemma ensamma.
dit jag går går de

de lämnas helt enklet inte ensamma hemma

vilket innebär attde ibland vistas i bilen
ibland längre stunder,ibland kortare stunder

ibland vistas vi allihop i bilen

sovandes med tält då jag har en van..
med extrem luftväxling och separat ac kan tilläggas
och luftvärmare så komforttemp för sovade hålls även vintertid(jag kan alltstå sova i bilen även då)

jag tycker inte saker o ting är så enkla som usch o fy att hundar ligger i bilen..
fast i dragkroken är dock definitivt inet vad jag vill se ,likaså heller inet hundar i varm,stängd bil...

jag vet inet vilket som är värst,hund i kombi eller hund hemma?
hund i kombi på jobbet kanske får komma ut på ratserna,får hund hemma det?

jag vet en hel d el hundar som har separationsångest hemma,men inet i bilen...

det bästa vore nog om folk kunde förösrja sig hemifrån och ta hand om hundarna i hemmiljö..men hur många kan det?

Dock,om hunden inet får kommaut alls på 8 timmar och ligger i en liten bil,stängd ochmed kopel tilldragkroken så är det upplagt för problem

Thina

Liknande trådar

Övr. Hund Jag blir galen. Vet inte vad jag ska ta mig till. Känns som jag har testat allt. Min dalmatiner gnäller/piper/ylar/skriker i bilen. Den... 2
Svar
29
· Visningar
12 772
Senast: Migo
·
Övr. Hund En liten bit härifrån ligger det en gård alldeles bredvid vägen. Inte sådär superintill man kan se ibland, men nära. Där bor det 2...
Svar
9
· Visningar
2 773
C
Övr. Hund Idag skulle jag hämta ett paket på Posten (Lantmännen här i byn) och tog hundarna med mig i bilen. När jag hade hämtat mitt paket och...
Svar
15
· Visningar
1 358
Senast: Mirre
·
Övr. Hund Har precis hämtat mig efter en verbal attack från en sur kärring. Jag bor i hyreshus och var ute på gården med min 7 månader gamla... 2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 304
Senast: Calazirya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Besiktning nödvändig?
  • Hingstvalsfunderingar 2025