hund som är outhärdlig att åka bil med

Bukefalos 30 år!

sommarvind

Trådstartare
Vår ena hanhund är 4 år och varje gång vi skall åka iväg någonstans så gnäller han och har sig hela lustresan:crazy: Står upp hela vägen och har sig:grin:

Han visar inga tecken på att han är rädd eller inte gillar situationen för han älskar att få följa med i bilen och svansen den viftar oavbrutet och han verkligen skall se ut hela tiden.

Likadant när han skall med i båten han håller låda från påstigning till avstigning. Detta är riktigt påfrestande och det resulterar i att man inte vill ha med honom till slut.

Våra andra två hundar är hur lugna som hellst och ligger eller sitter upp och slappnar av. Tycker att deras lugn borde smitta av sig, men han kan verkligen inte slappna av i bilen. Kan inte minnas att han vart likadan när han var liten utan detta har uppkommit i vuxen ålder.

Är det någon som har något tips på hur man kan få honom att hålla truten?;)

Någon med liknande problem?

Sv: hund som är outhärdlig att åka bil med

Svårt att veta vilka råd man skall ge när du inte skriver vilka åtgärder du testat...

Mitt första test skulle vara att placera hunden i en HELT övertäckt bur som jag sprayat DAP-spray i 15 min innan avresa. Då kan hunden inte se allt som passerar samtidigt som DAP-sprayen kan fungera lite dämpande.

/Swat

Precis min tanke, men så långt som till DAP tänkte jag inte.

min hund blev lite gnälligare efter att vi åkt till en massa "roliga" ställen under en period. jag gjorde så att hon fick följa med i bilen när jag åkte till affären o dyl, alltså inte komma ut och göra något spännande utan bara just åka. det tog inte så lång tid innan hon lugnade sig igen och knep igen ;)

det enda jag testat är att försöka ta med honom på åkturer som inte innebär att vi skall stanna någonstans. Men jag skall testa detta tipset med bilbur och ev D.A.P tusen tack för tipset:laugh:

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

• Helt knäckt
  • Svensk politik 9
  • Vad gör vi? Del CCXXXVII

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar