Hund som är rasist?

Sv: Hund som är rasist?

Vår schäfer är en misshandlad omplacering som misshandlades gravt av romer (zigenare)
Vi visste inte det då (vilken nationalietet de hade) men stötte på folk som ville hälsa (han älskar allt och alla) och Bamse sa tydligt ifrån att nej de här vill jag inte hälsa på.
Fick senare veta att de var romer. Det har hänt totalt 3 ggr och ingen av gångerna har vi vetat innan vad de hade för nationalitet.
Han reagerar även på sk zigenarkjolar men det är ju en tydlig grej, nåt som syns. Det handlar inte om några aggressiva reaktioner ska tilläggas utan mer ogillande och morr.

Det vi började fundera på med de andra hälsningstillfällena är om det finns någon krydda eller liknande som är vanligt och en typisk romersk maträtt eller nåt i den vägen som gör att det är någon doft han förknippar med dem.... Vi har ingen annan förklaring. För signaler från oss hade han ju inte kunnat fått då vi inte ens visste.

När det gäller hudfärg kan det väl mycket väl vara så att för en hund läsa av ansiktsspråket.. kanske kan det variera om man är mörkhyad eller väldigt ljus...har dock inte upplevt det med våra hundar.

Sv: Hund som är rasist?

Jag hade en van vars man var mork, och nar de separerade beholl hon hunden. Hunden blev som tokig var gang han sag en morkhyad och borja hoppa, slicka och krala pa marken i tron om att det var husse. :D

(inget vidare luksinne med andra ord ;))

Liknande trådar

Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är... 2
Svar
20
· Visningar
2 624
Senast: Otherside
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom... 2
Svar
33
· Visningar
5 680
Senast: Hermelin
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan... 20 21 22
Svar
425
· Visningar
37 786
Senast: Snurrfian
·
Övr. Hund Usch måste bara skriva av mig! Om tråden är på fel ställe så flytta den gärna. Var med om en så obehaglig händelse idag! Är för...
Svar
2
· Visningar
1 783
Senast: Fruentimber
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka