Hund sprungit lös i över en vecka i Trosa!

bulldozer

Trådstartare
Nu har en flerfärgad collieliknande hund sprungit runt i Trosa i över en vecka! Den är extremt skygg och springer ifrån en när man ropar på den.
Polisen är kontaktad men de brydde sig inte mycket, tyckte inte att de kunde göra så mycket!

Har inte sett den själv då jag inte bor där, det var min mamma som ringde och berättade.
Dom har lagt ut mat till den men vad mer kan man göra?
Har ni något tips hur man kan få tag på den eller om någon hört om en saknad hund hör av er!

Mvh

Sv: Hund sprungit lös i över en vecka i Trosa!

Usch, nu fick jag hjärtsnörp då min hund som försvann var färgad som en svart collie...men han försvann 2002...men fy att det sitter kvar i huvudet fortfarande :cry:

SONJABENGTSSON.jpg

Usch, jag beklagar, det måste va varje hundägares största mardröm!

tror du att du kan be din mor om mer beskrivning av hunden med tex färger hunden har.. jag har letat igenom vår sida (den om Vallhund tipsae om) men kan inte hitta någon som skulle stämma in direkt i det området) Ska leta vidare. Du får gärna maila mig bulldozer så kanske jag kan tipsa om något. Jag får inte skriva email adressen här (då det är reklam) men den finns på sidan.

Tänkte bara uppdatera!

Pratade med mamma igen. Dem tror att hunden troligtvis rymmer lite då och då eftersom den inte verkar vara saknad någonstans, inte hos polisen och det finns ingen efterlysning som passar in på beskrivningen.

Tyvärr finns det de som inte alls anmäler sin hund som försvunnen och helt enkelt inte bryr sig. Det var nyligen en sådan händelse på vår sida där ägaren står under bevakning pga sitt beteende... Så det behöver tyvärr inte alls vara så att den rymmer enbart lite då och då...

Det låter ju helt otroligt, vlika människor det finns:crazy: man slutar aldrig att förvånas!

Jag vidarebefordrade detta på ett hundforum och en person har sett denna hund idag men den gick inte att fånga in.

PM:ar dig adressen

Liknande trådar

Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är... 2
Svar
20
· Visningar
2 586
Senast: Otherside
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som... 2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 979
Senast: Maniac123
·
Hundhälsa Längesen jag var inloggad här, men nu behöver jag höra från kunniga hundmänniskor. Min 11-åriga hund fick för två veckor sedan dra ut...
Svar
3
· Visningar
829
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla... 2 3
Svar
42
· Visningar
6 349
Senast: fixi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Atletix
  • WE-tråden