Hund stressad av bebis

blackroses

Trådstartare
Hej
Jag har en hund som har börjat bli stressad när
Bebis låter. Allt från att bebis gråter eller bara gör ”bebisljud”. Då börjar hunden göra ljud skäller inte men pip skriker eller hur man ska förklara de.
Visar annars inget negativt mot bebis.
Vill verkligen inte omplacera min hund då vi är sånt bra team och håller på med agility så hade varit min största mardröm 😭
Men vill att min hund ska må bra!
Har ni några tips? 😞
 
Hur länge har ni varit hemma med barnet? Vår hund blev tillsynes stressad i början när vi kom hem med vårt barn men har lugnat ned sig nu. Det var en ny situation att hantera helt enkelt. (Tänkte om det är nytt för hunden så kanske det bara är en period och att den behöver vänja sig.)
 
Hur länge har ni varit hemma med barnet? Vår hund blev tillsynes stressad i början när vi kom hem med vårt barn men har lugnat ned sig nu. Det var en ny situation att hantera helt enkelt. (Tänkte om det är nytt för hunden så kanske det bara är en period och att den behöver vänja sig.)
Barnet är 7 månader 😩 detta har kommit nu ganska nyligen 😞
 
Hej
Jag har en hund som har börjat bli stressad när
Bebis låter. Allt från att bebis gråter eller bara gör ”bebisljud”. Då börjar hunden göra ljud skäller inte men pip skriker eller hur man ska förklara de.
Visar annars inget negativt mot bebis.
Vill verkligen inte omplacera min hund då vi är sånt bra team och håller på med agility så hade varit min största mardröm 😭
Men vill att min hund ska må bra!
Har ni några tips? 😞
Verkar hunden stressad i övrigt? Vi har en hund som ylar när barnet skriker/gråter. Gnyr om det bara är lite. Det har hon gjort sen han föddes, och ofta fungerar det tröstande dessutom. Barnet är idag över ett år och de är bästa vänner och har en fantastisk kommunikation sinsemellan. :)
 
Jag hade en hund som blev orolig när bebisen/barnen skrek, började kasta en näve hundmat i hennes egna hörna när barnen blev upprörda. Hjälpte att göra barnens skrik till något positivt (hon absolut älskade barn och var super snäll men en känslig individ som lätt påverkades av alla i familjens sinnesstämningar)

Hej
Jag har en hund som har börjat bli stressad när
Bebis låter. Allt från att bebis gråter eller bara gör ”bebisljud”. Då börjar hunden göra ljud skäller inte men pip skriker eller hur man ska förklara de.
Visar annars inget negativt mot bebis.
Vill verkligen inte omplacera min hund då vi är sånt bra team och håller på med agility så hade varit min största mardröm 😭
Men vill att min hund ska må bra!
Har ni några tips? 😞
 
Hej
Jag har en hund som har börjat bli stressad när
Bebis låter. Allt från att bebis gråter eller bara gör ”bebisljud”. Då börjar hunden göra ljud skäller inte men pip skriker eller hur man ska förklara de.
Visar annars inget negativt mot bebis.
Vill verkligen inte omplacera min hund då vi är sånt bra team och håller på med agility så hade varit min största mardröm 😭
Men vill att min hund ska må bra!
Har ni några tips? 😞
Vad gör du/ni när barnet låter? Vår dåvarande hund verkade väldigt stressad när vi kom hem från BB med vår nyfödda dotter. Så fort vi lade henne ifrån oss (i hennes säng) började han gnälla, sucka och vandra runt. Men så en natt som var lite orolig tog jag med dottern till min säng istället och lät henne somna där. Och då lade sig hunden tillrätta nedanför min säng, drog en sån där djup suck som hundar kan göra och somnade sedan. Det var som om han tänkte "åh, ÄNTLIGEN har hon förstått hur man tar hand om en valp!" Kan det vara något sådant, att hunden försöker uppmärksamma dig/er på att ni "borde" ta hand om ert barn? Kanske om ni börjat låta barnet sova/vara mer ensam och att det utlöst beteendet hos hunden?

I övrigt så tycker jag väl inte att man behöver omplacera en hund för att den låter när ens barn låter?
 

Liknande trådar

Hundträning Hej alla, Min maltipoo (hane, inte kastrerad) blir i år 4 år gammal och det finns en rad problem som jag tror bottnar i stress. Vet...
2
Svar
20
· Visningar
2 214
Senast: Acto
·
Övr. Hund Hej! Jag har sedan 2 år tillbaka min första hund. Hon är det finaste jag har, och att se henne lycklig är det bästa jag vet. Jag gör...
Svar
19
· Visningar
1 647
Senast: Hellhound
·
Övr. Hund Hej! Har ett par nya grannar ett som flyttat in ovanför mig, som har flera olika hundar som låter en del när de går i trapphuset...
Svar
9
· Visningar
668
Senast: Nepenthe
·
Övr. Hund Hej! Eftersom jag är både en klant och ganska godtrogen blev jag pålurad en omplaceringshund som har orsakat mig mycket bekymmer. Det är...
Svar
16
· Visningar
1 632
Senast: YlvaG
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp