Bukefalos 28 år!

Hundägare i Kristianstad med omnejd!

Mearas

Trådstartare
Hejsan!

Jag har fått äran att ta över en fantastisk hund med fina meriter i bagaget.
Dessvärre har jag inga meriter alls, varken som hundägare eller bruks :o
Har haft hunden en månad nu och vi börjar lära känna varandras rutiner och egenheter. Jag är ganska aktiv och träningsintresserad generellt och tycker att jag med hästarna fått en ganska bra djurpedagogisk grund, men det är förstås ändå skillnad. Vi aktiverar oss med diverse promenader och inslag av olika lydnadsmoment, samt att jag vänjer hunden vid hästar och framtida ridturer.
Men det räcker förstås inte för varken hund eller mig i förlängningen.

Nu letar jag träningskompis och hundinspirerande människor i närheten som kan tänka sig att komma med ett tips eller två.

Hunden är mkt lydig och juste mot andra hundar (hanhund), fungerar bra i de flesta sammanhang.
Jag har en stor portion humor och är både träningsvillig med hyfsat mkt will to please ;)

Jag har främst sneglat på agility och vallning (hunden är gk vallhund) men även lydnad och rallylydnad. Har även kontaktat den lokala brukshundklubben, men det finns inte så mkt där över sommaren.

Har mkt support från ägaren men av både känslomässiga skäl och tja focus hos hunden tror jag att det blir bäst att frigöra sig från hen.

Kom gärna med olika aktiveringsförslag eller ännu hellre PMa om ni är nyfikna och vill hitta på ngt!

väl mött!
 
Senast ändrad:
Sv: Hundägare i Kristianstad med omnejd!

Jag bor inte i Kstad, men i Hässleholm. Lite träningsällskap är alltid kul. Tränar själv Rallylydnad och spårar för aktivering.
 
Sv: Hundägare i Kristianstad med omnejd!

jag bor i sölvesborg och har två hyfsat olydiga små hundar (runt 10 kg) men tränar rallylyndnad med den ena och funderar på agility med den andra.

Kanske vi kan göra en buketräff med lite mer nybörjarträning? där man kan hjälpas åt och testa nya grenar/övningar
 
Sv: Hundägare i Kristianstad med omnejd!

ja och ja (till er båda) Viktigast är att ni inte skrattar ut mig för min okunskap:)
Imorgon kan jag till exempel!
 
Sv: Hundägare i Kristianstad med omnejd!

nä ingen ska skrattas åt såklart :)

jag åker till Spanien imorgon men efter midsommar är det nog ganska lugnt
 
Sv: Hundägare i Kristianstad med omnejd!

ok, men då försöker vi styra upp ngt efter midsommar!
 
Sv: Hundägare i Kristianstad med omnejd!

Efter midsommar blir bra. Ska ha fått mitt schema med då.
 
Sv: Hundägare i Kristianstad med omnejd!

Jag bos i Sölvesborg och är instruktör :)
Vi har kurser över sommaren på bruks (valp och fortsättning). Dom startar om ett par veckor. Blir det träff så kommer jag också och då kan du ju se om du tycker att vi är värda att gå kurs för. Hildosaurus här på Buke kommer vara min hjälpinstruktör och hon kommer säkert också på en buketräff så nära :)
 
Sv: Hundägare i Kristianstad med omnejd!

Åh det låter jättebra med en instruktör och buketräff fast hunden är 7 år så valpkurs känns kanske lite missriktat. Men lite bruks vett och etikett hos Mig vore nog bra.

Har ni ngt bra förslag på plats?
 
Sv: Hundägare i Kristianstad med omnejd!

Det är en Buke-träff inplanerad den 30 juni i Älmhult. Den är visserligen inriktad på sök men du får gärna hänga på där om du vill :)
 
Sv: Hundägare i Kristianstad med omnejd!

Ja, men det låter jättetrevligt! Jag hakar på :)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp