Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
stopp och belägg här. det är INTE i NÄRHETEN av samma nivå! för det första är ditt "uttalande" otroligt kränkande, och har en mycket tråkig historia bakom sig. en hund kan inte bli kränkt.
dessutom så ligger det en sanning i att rottweiler och kamhundraser orsakar fler och större skador på andra hundar och människor. du har ju själv medgett att deras (kamhundrasernas) bithämningar är bortavlade? en shi tzu må vara hur aggressiv som helst, men den blir sällan direkt farlig.
när det gäller mörkhyades IQ så finns det INGA BEVIS ALLS för att det skulle vara bättre eller sämre än andras. jag tror inte heller att det kommer genomföras någon sådan undersökning, det är helt enkelt inte etiskt korrekt.
usch, nu är jag lite arg. snälla gör inte den jämförelsen igen![]()
Jag kan säga till dig att jag nog inte förstått vilka påhopp ni som har staffar o likn råkar ut för. Själv bryr jag mig inte om vad folk har för sorts hund så länge man har kontroll på den. Det skulle vara intressant att låna en staff och gå ut på stan med bara för att få uppleva vilket bemötande man får. Hmmmm, kanske skulle vara nyttigt för en del med stora hundar att låna en liten hund och gå ut i parken med. Gå i varandras skor sas..
Hysteriskt roligt uttalande. Du är antagligen alldeles för ung men för bara ett tiotal år sedan var schäfer den "tuffa" hunden alla wannabe gangsters skulle äga. Det fanns massvis av schäfer/schäferblandningar i fel händer och många äldre har fortfarande fördomar om rasen. Schäfrar ska dessutom, enligt vad jag hört, ha högre psi än ex. Pitbull om ska man mäta potentiell farlighet. Min hund har förövrigt aldrig skadat en annan hund men blivit påflugen några gånger, en gång av en rabiat schäfer men inte tusan får jag för mig att alla schäfrar är agressiva för det.Pitbull Rottis boxer osv osv "kamphunds raser". Ja jag generaliserar men det är för många som inte kan klara av dom tyvärr. Jag går långa omvägar med mina hundar från dessa, de gör utfall mot både folk och fä (i mitt område) och nu är de flesta på de evigt gröna ängarna eller hos folk som faktiskt kan klara av dom.
Jag avskyr vissa hundraser som alltid är aggressiva
Jag vet precis vilka du menar! Såna där chihuahuaor, och såna där små svarta lurviga. De borde avlivas på direkten!
![]()