Hundattack!

R

Rammstein

Pratade med min kompis som har en tik på ett år.
Hon hade varit ute med hunden och sen hade en dam med en mindre hund passerat förbi dom i stan.
Kompisen berättar att hennes tik attackerat och huggit damens lilla hund.

Kompisens tik "den uppfattningen jag har" är en helmysig hund och gudasnäll.
Men hur kunde det bli såhär?
Den lilla hunden hade fått 3 krossade revben och punkterad lunga :eek:

Någon som har en teori vad som kan ha hänt?
Hur kunde kompisens vovve bara hoppa på den lilla hunden?
 
Sv: Hundattack!

Hundar är bra på varandras kroppsspråk. Förmodligen har båda signalerat att de ligger på samma rangnivå vid ett plötsligt möte. Då kan det gå illa.

Om hundarna får en liten stund att läsa av varandra på några meters håll innan de konfronteras så brukar det gå bra. Eller så hinner matte/husse märka att det här kommer inte att fungera och så håller båda in sina hundar, alternativt att en vänder och går åt ett annat håll.
 
Sv: Hundattack!

Min åtta årig hund flög på och bet en liten hund - av varianten han inte ens brukar bevärdiga en blick. Här hemma domineras han totalt av en hund i samma storlek som dessutom inte ens var året då det hände.
Det gick dock bättre för hunden än i ditt exempel. Det visade sig att denna hund nästan blivit dödad vid flera tillfällen av andra hundar. Det lutar ju åt att det är något hos den hunden som provocerar andra hundar något enormt.
 
Sv: Hundattack!

Det tråkiga är nu att min kompis inte kan lita på sin tik numera och när vänner kommer med sina mindre hundar och hälsar på henne så stänger hon in henne i ett rum.
Hur kan hon få förtroendet tillbaka för hunden?
Jag blev bara så paff när jag hörde denhär historien.
Hunden har en del "vassa" raser i sej men absolut inte dum.
Hunden är väll inte helt rätt uppfostrad,men i övrigt snäll.
 
Sv: Hundattack!

Hundar som är artiga och vill hälsa på en annan hund, gör en liten lov framför den andra hunden för att poängtera dess vänliga avsikter.

I vår värld med koppel så går ju inte alltid det, utan många gånger så tvingas hunden mötas på det mest uppstudsiga sätt, dvs man travar rakt mot den andre hunden.
Då båda tvingas göra detta så väljer en av hundarna att heldre äta än att ätas och klipper till.
 
Sv: Hundattack!

Det tråkiga är nu att min kompis inte kan lita på sin tik numera och när vänner kommer med sina mindre hundar och hälsar på henne så stänger hon in henne i ett rum.
Hur kan hon få förtroendet tillbaka för hunden?
Jag blev bara så paff när jag hörde denhär historien.
Hunden har en del "vassa" raser i sej men absolut inte dum.
Hunden är väll inte helt rätt uppfostrad,men i övrigt snäll.

Men snällll, Jag tycker att det är lämpligt att alltid ha munkorg på hunden ute så hon inte kan skada fler. Har Du tänkt på hur den andra hundägaren känner sig, den hunden kommer nog alldrig att bli sig lik om den överlever. Det blir ett dyrt kalas. Tänk om hon helt oförhappandes gör så mot ett barn.
 
Sv: Hundattack!

Men snällll, Jag tycker att det är lämpligt att alltid ha munkorg på hunden ute så hon inte kan skada fler. Har Du tänkt på hur den andra hundägaren känner sig, den hunden kommer nog alldrig att bli sig lik om den överlever. Det blir ett dyrt kalas. Tänk om hon helt oförhappandes gör så mot ett barn.


lite väl drastiskt tycker jag att sätta munkorg bara sådär, du vet ju inte vad som utlöste det. hon borde söka sig till en hundklubb, där kan hon få hjälp och råd
 
Sv: Hundattack!

Det tråkiga är nu att min kompis inte kan lita på sin tik numera och när vänner kommer med sina mindre hundar och hälsar på henne så stänger hon in henne i ett rum.
Hur kan hon få förtroendet tillbaka för hunden?
Jag blev bara så paff när jag hörde denhär historien.
Hunden har en del "vassa" raser i sej men absolut inte dum.
Hunden är väll inte helt rätt uppfostrad,men i övrigt snäll.

Men snällll, Jag tycker att det är lämpligt att alltid ha munkorg på hunden ute så hon inte kan skada fler. Har Du tänkt på hur den andra hundägaren känner sig, den hunden kommer nog alldrig att bli sig lik om den överlever. Det blir ett dyrt kalas. Tänk om hon helt oförhappandes gör så mot ett barn.
 
Sv: Hundattack!

Oj hur gick detta till, är inte meningen att posta samma svar två ggr.
 
Sv: Hundattack!

Nej jag vet inte om HON tänkt på det,men det får vi väll för gudsskull hoppas.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag blev så himla ledsen på kvällspromenaden idag. Eller tja, kanske inte så mycket ledsen som besviken. Det var så förbaskat kallt ute...
2
Svar
22
· Visningar
2 947
Senast: Sel
·
Övr. Hund Natten till igår fick min älskade BC-tik Nell en hjärnblödning. De neurologiska skadorna var alltför allvarliga för att det skulle vara...
Svar
18
· Visningar
1 007
Senast: Killaloe
·
Äldre Jag blir galen på våran granne snart! Huah, är jag lättretlig eller har jag rätt till att vara det? :eek: Sambon och jag har nyligen...
Svar
18
· Visningar
2 678
Senast: martha
·
Hundhälsa Vet inte om det här är en "ge mig tips-tråd" eller bara en skriva-av-mig-tråd. Min lilla tik fick något slags anfall i början på...
Svar
8
· Visningar
2 521
Senast: martha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp