Hundbil.. xc60? MiMbur?

Pilot

Trådstartare
Ska sälja min pickup och funderar på att köpa en begagnad xc60 från -19 eller -20. Lite beroende på vad jag får för min.

Har en xc60 för liten skuff?
Kommer att ha en bc som fortfarande växer, men blir troligen en mindre tik och har sedan en mindre hund på 40 cm i mankhöjd.
Har kollat på MiMs hemsida för att få förslag på vilka burar som är godkända men tycker det känns svårt när man inte kan klämma i verkligheten.

Någon här som har xc60 och MiMbur?

Fick ett bra förslag på att ha två separata burar i en annan tråd, då kan jag ta ut en och ha packutrymme tex.
Men nu när jag har funderat så tänker jag att en dubbelbur kanske är bättre, om mellanväggen är hyfsat lätt att flytta så kommer det underlätta när vi är iväg på träning. Blir det långa dagar så kan bc'n vila och sträcka ut ordentligt. Då den andra blir åksjuk så försöker jag att inte ha med henne om jag inte måste.
Men för den lilla blir buren väl tilltagen och därmed inte lika säker.

Vill gärna ha input för hur ni hade resonerat.
 
Jag har en något äldre xc60 och bagageutrymmet är väl tilltaget. Vi får plats både med hund och ett par rejäla resväskor utan problem.

Nackdelen med bur, om du frågar min springer, är höjden. Vi har lastgaller och grindar, vilket gör att han kan sitta upprätt. Jag köpte bur istället, för att jag tänkte att det var säkrare, och han fick panik av att inte kunna sitta upp på samma sätt som han var van vid.

Jag vet andra som har bur i xc60 utan problem (Bland annat Mim dubbelbur) så det är nog en fråga om vad hunden är van vid.
 
Jag har en XC60.
Rekommenderar att skaffa Volvos orginal grind med mellanvägg, halva bagaget räcker för en bc..
 
Haft XC60 (gamla modellen) tidigare, helt ok med utrymme. Hade Jeppegrindar och mellanvägg då. Nya förmånsbilen blir XC60, tänker att jag kommer använda MIM grindarna jag har i nuvarande bil i den ihop med mellanväg. Kortare sträckor, typ från hemmet och till skogen så har jag ofta tre stycken i bagaget, det blir lite trångt men handlar bara om 5-15 min. Wachteln åker bältad i baksätet eller i bur i baksätet de gångerna.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Bästa trimmern till kanin?
  • Hur länge är din hund ensam?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp