Bukefalos 28 år!

hunden fryser

S

Sannis

Hej jag har en stor leonberger som fryser om sinna tassar det började igår när vi va ute och gick vi hade gått ca en kvart när han plötsligt börja gnälla och hoppa i luften upp mot mig jag trodde han vill leka eller nåt så jag gick vidare sen satt han sig ner och lyfta ena tassen ja undr avad han höll på med locka han lite han reste sig upp och gick men han hoppade på tre ben så ja satt mig ner och kolla på tassen värmde trampdynorna på den foten sen gick han vanligt. Vi vände hemmår och han gjorde samma sak med alla fyra tassarna emmellan åt så jag fick värma dom. Det var dock minus 12 grader ute. han hade inge snö under fötterna. hur ska jag göra om det här händer engång till?
 
Sv: hunden fryser

Prova springa och leka lite. De kan få köldkramp men det brukar gå över med lite ökad blodcirkulation.

Nackdelen med att värma tassarna är ju att de också blir fuktiga, då blir de ännu kallare. Vet ju inte hur mycket snö du har och om klumpbildning mellan trampdynorna är ett problem. Min har jag klippt ren från hår mellan trampdynorna vilket gör att hon går mycket bättre då det inte blir hårda kulor av snö och is mellan tårna.
 
Sv: hunden fryser

är du säker på att det inte berodde på saltet som finns på vägarna? det sviner ju i tassarna på dom
 
Sv: hunden fryser

japp säker på att det inte är för salt på vägarna då jag gick i pudersnö. Ca 19cm. När det är kram snö får han ofta snö klumpar under fötterna,
 

Liknande trådar

Hundträning Hej alla, Min maltipoo (hane, inte kastrerad) blir i år 4 år gammal och det finns en rad problem som jag tror bottnar i stress. Vet...
2
Svar
20
· Visningar
2 510
Senast: Acto
·
Hundhälsa Ge mig all eran erfarenhet! Har upptäckt en liten liten kula i ett ljuver på vovven, högst upp (vid frambenen) och jag misstänker...
Svar
8
· Visningar
1 046
Senast: Viva
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 995
Senast: Snurrfian
·
Hästmänniskan Blir så himla trött på mig själv! Behöver skriva av mig lite. Mitt liv de senaste kanske fem åren har gått ut på att jag mer eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 338

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp