Hunden i kvällens Talang på TV 4

vallhund

Trådstartare
Visserligen gulligt men det krävs väl mer än så för att tävla i Freestyle eller heelwork to music?
 
Det finns ju olika klasser. Jag har inte sett hela deras rutin, men sådär jätteenkla bitar var det inte. Det krävs ganska mycket för att hålla ihop ett helt program och få variation.
 
Jag har inte sett Talang men om det är Elisabet och Kummin du menar så tävlar de på hög nivå som redan nämnts. :)

Ett uppvisningsnummer kan dock se ganska annorlunda ut mot ett tävlingsnummer, det är ganska vanligt att man satsar mer på kostym och story och man behöver ju inte förhålla sig till tävlingsreglerna (om det inte är ett demonstrationsnummer vilket det väl knappast är i en talangtävling) - generellt alltså, jag har inte sett programmet som sagt.
 
Jag tyckte personligen att deras förra nummer var bättre. Syntes att det var väl inövat sedan länge och jämförelsevis var detta lite sämre och det märktes att det inte satt på samma sätt. Men lätt tyckte jag inte det var och de gjorde det bra.
 
Jag läste i en Schapendoesgrupp på Facebook att de blivit Crufts-kvalificerade, och jag har sett dem tävla SM på Stora Stockholm för något år sedan. Sedan har de väl tävlat EM och VM, som ovanstående skrev. Så de tävlar på mycket hög nivå. :)

Programmet kan jag inte uttala mig mycket om, eftersom jag bara såg en liten snutt av det. Men lade märke till att det var två personer på café i bakgrunden. Man får väl inte ha annan än sig själv och hunden på banan i freestyle och heelwork to music? (Det är väl bara i Teamwork to music som det är tillåtet). Så ja, helt enligt regelverket var det kanske inte på det sättet, men tricksen såg okej ut.
 

Liknande trådar

Hundträning Vi har i familjen tre hundar. Två små "gubbar" och en flatcoated retriever-valp som är 8 månader ung. Även om de är familjehundar...
Svar
18
· Visningar
1 699
Senast: Lhas
·
Hundhälsa Nu orkar jag inge mer. Nu är 4 av 5 djur hemma sjuka och behöver veterinärvård. Hundarna är såklart jobbigast när dom är dåliga. Ena...
Svar
6
· Visningar
1 675
Senast: BornAgain
·
Hundhälsa I våras fick min lilla JRT tik på 14 år akut bukspottskörtelinflammation. Hon blev pigg och frisk på mindre än en vecka och blev...
2
Svar
22
· Visningar
2 193
Senast: tanten
·
Övr. Hund Lite inspirerad av en annan tråd här på forumet som rörde relation till sin partner och hund. Jag är inne på att skaffa hund. Och min...
2
Svar
31
· Visningar
3 407
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp