Hittat knöl på hunden

Carmenzitaflower

Trådstartare
Nu orkar jag inge mer. Nu är 4 av 5 djur hemma sjuka och behöver veterinärvård.

Hundarna är såklart jobbigast när dom är dåliga. Ena hunden ska tandsaneras snart och efter det troligen plocka bort juvertumörer(veterinären tror godartade men man vet ju aldrig)

Nu hittade jag såklart en knöl på andra hunden också 😭 en 1x1 cm stor knöl mitt på ”hälen”. Så svår att hitta därför den lyckats växa sig så stor utan att vi noterat den.

Jag orkar verkligen inte mer, jag är så orolig att jag håller på att gå sönder. Hur ska jag överleva helgen? Varför ska man alltid hitta sånt här på fredag kväll så att man ska gå och våndas hela helgen innan man ens kan boka tid för kontroll.

Snälla skicka allt pepp ni kan och solskenshistorier om era hundars knölar där det gått bra. Jag klarar nog inte detta annars💔
 

Bifogade filer

  • 1D72A349-8B94-4AE7-9316-5CDB63CA4682.jpeg
    1D72A349-8B94-4AE7-9316-5CDB63CA4682.jpeg
    64,1 KB · Visningar: 95
Hoppas på en aterom😩🙏🏻 men hur är dom? Denna har en väldigt jämn yta och fått för mig att aterom är mer oregelbundna😢
Aterom kan vara jämna och fina de också. Håll koll på knölen och om den inte växer kan du be veterinären kolla knölen i samband med nästa vaccination. Växer den får du kolla upp innan dess.

Aterom kan vara oerhört dramatiska. Har haft patienter som fått extremt ont av snabbväxande aterom, men det är ju god prognos om det är just aterom så måla inte fan på väggen.
 
Familjens tidigare taxtant hade knölar lite här och där. I början åkte jag med gråtande husse och matte (och en glad hund som skulle på äventyr) till veterinären. Människorna var övertygad om att Den här gången är det cancer. Vi lät röntga och ta biopsier.

Till slut nåddes en punkt när hundtant fick ha sina knölar i fred, så länge de inte växte för fort. Någon gång mellan 16 och 17 hann ett liv med jakt och valpar i kapp henne. Då hade hon varit knölig i fyra-fem år.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Då jag inte är direkt anonym här på forumet så vill jag inte gå in i detaljer kring min egen situation. Men jag startar ändå en tråd med...
Svar
1
· Visningar
303
Hundavel & Ras Jag har så smått börjat fundera på en till hund inom ett par år, men känner att jag behöver bolla lite tankar om rasval. Tack på förhand...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
10 110
Senast: Bulldoozer
·
Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
3 4 5
Svar
87
· Visningar
6 099
L
  • Artikel
Dagbok Jag har varit lite o säker om jag skulle skriva om dethär men jag har kommit fram till att jag vill det. Och endel kanske tycker att det...
Svar
16
· Visningar
1 750
Senast: manda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Senast tagna bilden XV
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp