Hunden & lillebror

G

glee

Hunden & lillebror

Det är lite problem med min hund och min lillebror. När hon hittar på något bus och han säger åt henne respekterar hon inte det. Hon nafsar mot honom och han blir såklart rädd och vet inte vad han ska göra.

Just nu har vi sagt att han inte ska röra henne om hon inte lyssnar på honom. Då ska han hämta mig eller hundens husse. Vi kan ju inte ha det såhär, hur ska vi få henne att inte vara så "mopsig" mot honom?
 
Re: Hunden & lillebror

Hur gammal är din lillebror?

Om det är ett barn det handlar om så är det precis så här ni ska göra. Konflikten som blir med hunden ska ni ta, för ett barn är inte rustat för det. Det stärker också din lillebrors ställning att ni kommer och tar hans parti.

Tids nog blir barnet stort nog att kunna säga åt hunden och hantera den konflikt som blir.
 
Re: Hunden & lillebror

Han är 14. Men han är ganska speciell och har nog inte så tydligt kroppspråk, vet inte om det kan ha med saken att göra.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Är det någon annan som varit med om samma problem? Bor på en stor gård med cirka 200 kor. Därmed är det MYCKET kodynga, diverse pellets...
Svar
10
· Visningar
841
Senast: hastflicka
·
Övr. Hund Mötte en kvinna ute i skogen som frågade om hon fick hälsa på mina hundar och jag svarade absolut men dom är smutsiga och kommer hoppa...
2 3
Svar
47
· Visningar
3 148
Senast: Stergo
·
Hundträning Hej alla, Min maltipoo (hane, inte kastrerad) blir i år 4 år gammal och det finns en rad problem som jag tror bottnar i stress. Vet...
2
Svar
20
· Visningar
2 275
Senast: Acto
·
Småbarn Att små barn sover dåligt vet vi ju alla. Det går i perioder. Men nu har lillebror, 13 månader, sovit dåligt i sju månader. Minst ett...
Svar
7
· Visningar
561

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Uppdateringstråd 29
  • Lösa hundar

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp