Hunden & lillebror

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare glee
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 803
G

glee

Hunden & lillebror

Det är lite problem med min hund och min lillebror. När hon hittar på något bus och han säger åt henne respekterar hon inte det. Hon nafsar mot honom och han blir såklart rädd och vet inte vad han ska göra.

Just nu har vi sagt att han inte ska röra henne om hon inte lyssnar på honom. Då ska han hämta mig eller hundens husse. Vi kan ju inte ha det såhär, hur ska vi få henne att inte vara så "mopsig" mot honom?

Re: Hunden & lillebror

Hur gammal är din lillebror?

Om det är ett barn det handlar om så är det precis så här ni ska göra. Konflikten som blir med hunden ska ni ta, för ett barn är inte rustat för det. Det stärker också din lillebrors ställning att ni kommer och tar hans parti.

Tids nog blir barnet stort nog att kunna säga åt hunden och hantera den konflikt som blir.

Re: Hunden & lillebror

Han är 14. Men han är ganska speciell och har nog inte så tydligt kroppspråk, vet inte om det kan ha med saken att göra.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag vet inte vad jag ska göra. Jag har i dagsläget tre hundar, en 11-årig labradorblandning, en 8-årig storpudel och en 3-årig... 2
Svar
23
· Visningar
2 014
Övr. Hund Hur gör ni andra när ni ska resa, och inte kan ta med hunden/hundarna? Jag har tidigare kunnat lämna hundarna till svärmor, men nu är... 2 3
Svar
53
· Visningar
3 485
Senast: ufot
·
Övr. Hund Hej! Jag måste bara få skriva av mig. Vid ett flertalet tillfällen när jag är ute och går med mina två Cane corsos så möter vi... 3 4 5
Svar
83
· Visningar
5 789
Senast: Nota
·
Övr. Hund Försöker slippa ett bilbyte och ändå få in tre hundar, så kikar på lite olika lösningar. För det första ska en ny takbox inhandlas...
Svar
17
· Visningar
1 041
Senast: BornAgain
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka