Hundgård, ensam hemma.

caradan

Trådstartare
Min blivande hund kommer att få en hundgård att vara iu då jag arbetar. Inv har han ca 8 kvm och utvändigt ca 15kvm. 4 ggr/månad arbetar jag så jag är borta 12 timmar. Är det ok att att han är där i dessa fyra gångerna/månad???
Ibland så kan jag lösa det med att jag kör honom till pappa så tar han med honom till jobbet men det är inte säkert att det fungerar varje gång.
Övriga dagar är det inga problem då jagh är mycket ledig oftast flera dagar i sträck.

Sv: Hundgård, ensam hemma.

Visst, inträffar det inte oftare än så är det ju ok. MEN allt har ju med hur han som individ klarar av att sitta i hundgård. Det är ok om han tycker det är ok. Blir han stressad så är det inte ok, och Du bör hitta en annan lösning. Sedan måste Du veta att han verkligen kan göra i från sig i rastgården. En del hundar gör inte det och då är det inte ok att han ska behöva hålla sig i 12h. utan rastning.

Senast ändrad av en moderator:
Sv: Hundgård, ensam hemma.

Han är uppvuxen i hundgård och är van att vara där hela tiden (även på natten) men hos mig blir det bara då jag ska iväg.
Får hålla koll så att han gör det han ska.
Tack iallafall för ditt svar.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag vet inte vad jag ska göra. Jag har i dagsläget tre hundar, en 11-årig labradorblandning, en 8-årig storpudel och en 3-årig... 2
Svar
23
· Visningar
2 243
Senast: __sofia__
·
Övr. Hund Hej! Postar här för första gången pga att jag har väldigt mycket ångest. Jag och min partner har pratat om hund i många år ingen av oss... 6 7 8
Svar
151
· Visningar
11 938
Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är... 2
Svar
20
· Visningar
2 687
Senast: Otherside
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan... 20 21 22
Svar
425
· Visningar
37 936
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Besiktning nödvändig?
  • Hingstvalsfunderingar 2025