Bukefalos 28 år!

Magnum

Trådstartare
Jag läste i en jakttidning som min sambo har och där stog det att en hundgård inte ska vara för stor :confused:
Det förbryllar mej lite, VARFÖR ska den inte vara för stor?
Skulle jag bygga hundgård skulle jag göra den så STOR som möjligt är min första tanke...
Nån som vet nåt om det eller har synpunkter??
 
Sv: hundgård

Hej Magnum!

En hund känner sej ofta tryggare i en mindre, mer överskådlig hundgård. Självklart är det inte tal om att ha nån "bur" utan en lagom stor.

SKK har fastställda normer för vad som är minsta tillåtna och det behöver man ju inte gå på, men heller inte tro att vovve känner sej fri om hundgården är gigantisk. Det känns ofta som ett omöjligt uppdrag för hunden att hålla koll på hela denna stora hundgård och kan göra den orolig.

Som vanligt gäller - Lagom är bäst

Hunden ska ha gott om plats att röra sej och leka, men alltså inte för stort och oöverslådligt. Hundgården ska ju inte på nåt sätt ersätta fria långpromenader (under uppsikt naturligtvis) utan bara vara ett komplement.

/Råttan
 

Liknande trådar

Övr. Hund Skulle vilja veta om någon av er har eran hund utomhus i hundgård året om? Var intresserad av polarhund, men hört de ska vara svåra att...
2
Svar
23
· Visningar
2 657
Senast: gammalek
·
Övr. Hund När jag är inne på kontoret är mina tre hundar i en hundgård - en utomhusyta (delar av den under tak och delar helt öppet) som är...
Svar
3
· Visningar
1 002
Senast: __sofia__
·
L
BPH
Hundträning Jag undrar om nån här har gjort BPH med sin hund om ni vill skriva lite om det? Alltså jag har själv klart kollat på endel filmer om hur...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
3 452
Senast: Dentaku
·
Hundträning Hej. Jag har en mittelspitz hane på 2år. Har ett problem att han är så misstänksam emot mig och nu har han börjat totalvägra att klippa...
Svar
15
· Visningar
784
Senast: Josefineeee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Annonsera mera hundar 2
  • Hur valde ni uppfödare?
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp