Hundgodis i små bitar

Vad ger du dem för mat? Jag ser det som helt onödigt att hålla på och ge godis som ofta innehåller sådant en hund ändå inte bör äta så handlar det inte om att träna in något speciellt hade jag provat med den vanliga maten de får. Då gör det inget om det blir lite mycket, det är också enklare att räkna in det i dagsgivan än vad det är med godis.
Deras mat är alldeles för stora bitar för att det ska fungera. Jag behöver ge henne så mkt godis för att hon ska vara nöjd. Slutar jag ge godis på promenader så får det bli koppel på året runt, oavsett vart vi är. Istället som nu när hon kan gå lös i stort sett överallt.
 
20200524_104118.jpg
20200524_104118.jpg


Jag fick en provpåse på Doggy professional mini. Det var små kulor om man vill ha som matigt godis. De går dock inte att dela så de är nog för stora ändå. Four friends är nog mindre..
 
Torrfoder från mera dog som är mini funkar ibland på min kräsna. Jag har hittat minifrollic och det blir lagom stora bitar.
 
Jag klipper sönder korv, skinka, smackos ja allt.

Har basenjisar som visserligen är godis grisar men då man måste ge dem massor ute. För att få dem att följa med så har jag klippt ner allt i små bitar och lagt i en påse. Både prasslar och luktar gott :)
 
Köper denna från B**jes, tror den kostar 49kr för 500gr, går bra att dela på två och en frolic med som referens för storlek 😁.

IMG_20200602_093148.jpg


Tänker annars pastej/mjukost/tonfisk eller liknande o tub som du kan dutta lite på fingret och ge?
 
E31D58F9-9D1F-4399-A626-274B2DC9962F.jpeg

Dessa är sinnessjukt små. Mycket mindre än Four Friends. Jag köpte såna för jag tänkte de skulle vara bra att träna valpen med. Men de var ju så små att de inte ens gick att hantera O_o var ju omöjligt att få upp bara en enda ur fickan.
 
Jag köper semi-mjuka godisar och tar sen en kniv och delar dem i rimligare storlek. Vette tusan vem som skulle ge sin hund en HEL rabbit cube, mina skulle rulla fram till slut :o

Dessutom är det mycket mer ekonomiskt, får en liten påse att räcka minst dubbelt så länge.
 
Köpte en burk Granngårdens hundgodis. 500 g, med vilt.
Han vägrar ta dem.
Storleken är perfekt för en pappis dock.
 

Liknande trådar

Hundträning Hej alla, Min maltipoo (hane, inte kastrerad) blir i år 4 år gammal och det finns en rad problem som jag tror bottnar i stress. Vet...
2
Svar
20
· Visningar
2 121
Senast: Acto
·
Övr. Hund Detta är nåt som tyngt mig länge så därför har jag valt ett anonymt nick. Jag har en sjuårig hund som jag haft sen han va valp. Vi...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 032
Senast: lilstar
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
4 810
Senast: mysboll
·
Övr. Barn Som rubriken lyder: vad får ditt/dina barn i julklapp av dig/er i år? Brasklapp: Vill man så får man gärna berätta hur man resonerar...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
5 515

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp