Hundgymnasium

ssofiee

Trådstartare
Hejsan.

Jag går i nian och ska börja gymnasium till hösten.
Jag har sökt till omvårdnad och jag fick reda på igår att jag kom premiliärt in på det. Men.. det känns inge bra, känns inte som det är nån linje för mig. Så jag har tänkt att byta.

Så jag har tittat runt lite och tittar lite på hundgymnasium.

Jag har ett stort hundintresse och har två hundar, en som jag skulle kunna ta med till ett eventuellt gymnasium.
Jag har kikat lite på Örkelljunga hundgymnasium som jag fastnade fort för, men när jag pratade med syon idag om det så fick man tydligen inte något inackorderingstillägg där av min komun, eftersom det var en komunal skola(?), förstod inte riktigt menmen.

Jag bor i Lysekil, bohuslän. Jag kan gärna tänka mig att flytta, inte allt för långt helst dock.

Är det någon här som har gått på något hundgymnasium? Eller vet något om nått?

Väldigt tacksam för svar!

Sv: Hundgymnasium

Min dotter går sista året nu på Stora Segerstad naturbruksgymnasie inriktning hund, hon har haft tre fantastiska roliga och bra år på skolan!

Jaa! Klart att du ska byta! Jag går NV med hästinriktning på Bollerup och det finns inget roligare än att gå på internatskola! Här finns dock ingen hundlinje :(
Lycka till med ditt val! :d

Jag gick på stora segerstads hundgymansium. Fantastiskt roligt! Bra lärare, mycket hund både praktiskt och teoretiskt. Kan varmt rekomendera det! :love:
Det blir en fantastisk sammanhållning :)

Dock blir du ju inte färdig till något efter gymnasiet. Du blir behörig att läsa vidare (till vissa linjer ska tilläggas). Jag kom in på lärarhögskolan i Falun tex utan att behöva läsa in ämnen efter gymn.

Det finns en hel del gymnasier med hundinriktning. Finns bland annat (som inte nämnts här) ett i Liljeholmen i Sthlm och Grans uppe i Piteå.

Jag gick på hundsportgymnasiet, Forshagaakademin i Värmland.
Om du är intresserad av ett hundgymnasie kanske du ska kontakta de olika skolorna/prata med elever som går där? Det har poppat upp hundgymnasier lite här och där senaste åren, och jag misstänker att det är olika inriktning beroende på var man går. Jag vet att en del av dem har gemensamma kurser (ex. hundar, 50p), medan andra är unika för just den skolan man går på.

Liknande trådar

Hundhälsa Längesen jag var inloggad här, men nu behöver jag höra från kunniga hundmänniskor. Min 11-åriga hund fick för två veckor sedan dra ut...
Svar
3
· Visningar
853
Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är... 2
Svar
20
· Visningar
2 619
Senast: Otherside
·
R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 349
Senast: Red_Chili
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och... 2 3
Svar
58
· Visningar
7 659
Senast: Ragdoll
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Hur ska vi tänka? Häst/hundmöte -tillbud