Hundkärra?

Brandgul

Trådstartare
Är det någon i Stockholmstrakten som har en hundkärra att dra hund i? Alltså inte en som en hund ska dra! Modell lite större hund...

Sv: Hundkärra?

En kompis till mig gjorde om en barncykelkärra till sin hund, så den kopplar hon bakom cykeln om de ska cykla långt... Annars vet jag inte...

Själv vill jag ha en sulky som hundarna kan dra :D

//E

Lånar..

Jag tror inte det gör något att jag skriver att en av hennes hundar har skadat sig och måste vila ordentligt. Så jag tror hon vill ha något tillfälligt som hon själv kan dra så hunden får följa med ut :)
Jag tänkte på en sån där barnskrinda i trä som man kan dra som även finns för hundar att dra. Sån kanske Brandgul orkar dra, fast kanske blir lite tungt :crazy:
Där borde ju annars en hund få plats att ligga, men hur man ska få den att ligga kvar utan hoppa ur är en annan femma :crazy: ;)

Det är simpelt, man sägre bara "stanna" ;)

Jag har en sån skrinda som min ena hund kan dra, jag har byggt om den så att det är skaklar på den. Sen sätter jag min lilla hund i den på uppvisningar och sånt, hon hoppar aldrig ur.

//E

När min gammelvovve inte orkade gå promenader längre, så tog jag en gammal barnvagn, en tvillingsittvagn, och körde honom i. Mkt uppskattat. Han kunde halvligga i den, bekvämt, bra utsikt, skön fjädring. Lättare att köra än att dra, också. Rek varmt. :bow: :p

Liknande trådar

Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är... 2
Svar
20
· Visningar
2 572
Senast: Otherside
·
Övr. Hund Hej! Först och främst vill jag vara tydlig med att jag ALDRIG skulle skaffa en hund om jag inte är absolut 100% säker på att jag har... 2 3
Svar
43
· Visningar
2 468
Senast: __sofia__
·
Övr. Hund I mitt område finns några hundägare med reaktiva hundar. Ibland händer det att dessa hamnar bakom mig och min hund på promenaden om de... 2 3 4
Svar
77
· Visningar
4 057
Senast: sidensvans
·
Hundträning Har en hund som blir 3 i maj. Vi tog över honom i nov förra året. Var som en valp utan varken miljö eller grundträning. Så vi har...
Svar
13
· Visningar
1 095
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Smitare - hur gör ni?
  • Bärväska för liten hund
  • Uppdateringstråd 31