Hundklubben byter inriktning

Jadzia

Trådstartare
Igår förvandlades vår brukshundklubb tillfälligt till Kattklubb. Det hela började med att vi satt och klsitrade kuvert i klubbstugan och fick se två klubbkamrater komma gående med varsin katt i famnen. Vad nu då, tänkte vi?
Det visade sig att klubbkompisarna varit ute och gått med sina hundar på en skogsväg en bit från klubben i måndags kväll och hört en katt jama ynkligt. De letade och tittade i tron att det var en påkörd katt, men lyckades inte hitta någon kisse. Till slut gav de upp i mörkret och åkte hem, men igår morse var de tillbaka och då hördes kissen tydligt. Den här gången dök det upp inte bara en, utan två små fursna katter. De sprang in under bilen och sökte värme från underredet. Med lite lock och pock kom den ena katten fram frivilligt och dne andra lyckades de fånga in. Det var två, små kattungar som inte kan ha varit mer än fyra månader.

Småkissarna packades in i filtar och stoppades in i bilen som styrde kosan mot klubben. Där satt då vi andra och såg ut som fån när klubbkompisarna och katterna anlände. De små var kalla, hungriga och väldigt törstiga.
Men vems katter var det de hittat i skogen?
Grannarna kände inte igen någon av kissarna och de hade varken tatuering eller chip. Ingen ägare lyckades vi hitta, så vad skulle vi nu göra med de små?
Medan kissarna sprang runt och övertog klubbstugan helt letade vi tillfälliga och permanenta hem till de små busarna. Till slut lyckades vi få tag i ett par vänliga själar som kunde ta emot katterna och slutet på sagan blev alltså gott.
Jag undrar jag varför de små katterna satt i skogen i över ett dygn?
Hur hade de hamnat där?
 
usch, stackars små kissar :( men vilken tur att någon hittade dom och att dom fick det bra tillslut..men hur hade dom hamnat där :confused:
 
Att folk dumpar katter i skogspartier kan väl knappast ses som nån nyhet... Stackars missar, skönt att det gick bra för dem! Bra gjort! :bow:
 
Många många kissar blir dumpade varje år, ofta innan de är såpass stora att de klarar sig utan sin mamma :cry: :mad:
 
Fy bubblan säger jag bara! Vilken tur att det finns hundfolk ibland. *S* Gick ni runt o kollade om det fanns nån mer kissebebis?

Suveränt att ni lyckades hitta hem i alla fall.

Kram

IH
 
Ja, stackars katter! Jag och min sambo hittade en liten katt mitt på bilvägen i Kumla en gång. Andra bilar bara stannade och gjorde inget. Så fort jag såg att det var en katt mitt i gatan så klev jag ut! Oj, vad glad den lilla kissen blev! Kall var han och hade frost i morrhåren. Jag sprang runt och letade efter nån som kände igen honom men fick inget napp. Jag ville inte ta hem en okastrerad hankatt till Örebro eftersom vi har 3 honor som då var okastrerade :crazy: Hittade en vänlig själ tillslut med egen katt som tog emot honom och skulle försöka hitta hans ägare.

Vem vet, katten hade kanske gått långt och ägaren satt hemma utom sig av oro.

M.
 

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 387
Kropp & Själ Varning för långt inlägg. Jag har haft problem med yrsel i tre veckor nu. Jag opererade bort en godartad tumör i armhålan en vecka innan...
2
Svar
33
· Visningar
3 607
Senast: tott
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
7
· Visningar
4 103
Övr. Katt Min ena kisse gav sig i torsdags ut och jagade på grannkatten som tydligen hade smugit sig in på hans revir. Olyckligt nog satte dom...
Svar
2
· Visningar
1 183
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Sojasås + katter
  • Katter och spädbarn

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp