Hundlöpet

Sv: Hundlöpet

Hade jag bott närmre, hade jag hakat på. Min vovve hänger med på mina träningsrundor. Det längsta han har varit med på var en 21km runda och cå vägrade han hänga med vid nästa pass :D

JAG hade inte velat vara med, men min lilla toka Dp hade plätt lätt varit med..
Hon har denna veckan varit med husse och tränat galopphäst på grusvägarna här i småländska skogen, två turer på vardera 1½ mil... :crazy:
Från att inte ha gjort ett ruttet öre har hon själv kommit på att hon vill med och springa.. :D

Hade jag bott närmre, hade jag hakat på. Min vovve hänger med på mina träningsrundor. Det längsta han har varit med på var en 21km runda och cå vägrade han hänga med vid nästa pass :D

Jag håller med du :D hade det varit närmre hade det varit kul att vara med.

Men OJ vilken bra morot att faktiskt komma ut och röra på sig!! Men en hel miiiil.... :o

Eller hur :D Jag köpte faktiskt joggingskor idag. (Dyra dessutom, så det finns ingen risk att jag låter mig "glömma dem i garderoben :idea:)
Här kan man ju gå runt en sjö och från mig, runt sjön och hem igen blir ganska exakt 10km. Jag ska börja gå där en gång i veckan för att ta tid och försöka "pressa ner" tiden så mycket som möjligt. Utöver det ska jag börja jogga smårundor här i området lite då och då och hoppas på att det ger resultat :D Jag tycker du ska vara med ändå! Hitta en runda som är 10km, gå runt och kolla hur lång tid det tar. Är det inte jättemycket över 2½ timme så lär det ju gå att få ner tiden till 2½ timme om du börjar redan nu.

Till er som bor för långt bort: BUKETRÄFF! Kom till Sthlm :D

Åh, tänkt om de kunde ordna nåt sånt här nere i skåneland! :bump:

Jag ska ta en provrunda på 10km först för att se exakt hur jobbigt det skulle bli innan jag bestämmer mig, men visst låter det roligt!

Eller hur :D Jag köpte faktiskt joggingskor idag. (Dyra dessutom, så det finns ingen risk att jag låter mig "glömma dem i garderoben :idea:)

Till er som bor för långt bort: BUKETRÄFF! Kom till Sthlm :D

Bra skor är faktiskt en viktigare del i att hålla igång löpträning än många faktiskt inser. Hade jag haft utrymme hade jag byggt ett litet altare till mina Saucony-dojor för utan dem så hade jag aldrig masat mig ut. Jag är av naturen extremt bekväm av mig :angel:

Nja med att resa till 08-land då. Jag ska förhoppningsvis springa marathonet i juni och ev Lidingöloppet. Det blir som sagt väldigt hög km-kostnad på att resa till tokholmen och springa en mil. Men vi får väl se om idén sprider sig söderöver :laugh:

2,5h för en mil, då kan man ju krypa :p

Hade jag inte varit skadad och inte fått springa hade det varit en väldigt kul grej även om det är en bit bort.

Haha, men knatar du på hela tiden lär det gå betydligt snabbare antar jag ;)

Nej men joggar man så skulle tom lilla Uno garanterat orka på under 1,5h. Första 5km på 25 minuter och sedan gå resten (han har inte ork att springa längre än 5km med sina körta ben :p)
Gick in på sidan precis och kollade, det är ju lite konstig att de lagt stora delar av banan på asfalt, är ju inte bra för hundar att springa fort och statiskt på asfalt :confused:

Nä, jag förstår inte heller varför de väljer asfaltsvägar. Nog för att det är mycket asfalt i Sthlm, men det GÅR att hitta mycket grusvägar om man vill. Jag kommer i alla fall inte springa på asfalten (både för min och Wahidahs skull) utan det blir "gå i hyfsat rask takt" där och jogga överallt där det är grus.

Om någon timme ska vi ge oss ut för att testa 10km-rundan här :D Ska bli spännande att se hur lång tid det tar. (och kameran ska inte följa med..)

Jag ska fundera på det :D Men jag kommer att GÅ runt!

Har hund att låna ut om det finns någon som vill vara med men inte har egen dog :p

Åh jag vill!!! Men har en valp så det får bli 2011 istället om det blir nåt! Tror inte att han som 9 månader ska springa 10 km (han blir 9 månader i sept)

Har nån hund som vill springa är jag på :D

Liknande trådar

Övr. Hund Hur gör ni andra när ni ska resa, och inte kan ta med hunden/hundarna? Jag har tidigare kunnat lämna hundarna till svärmor, men nu är... 2 3
Svar
53
· Visningar
3 637
Senast: ufot
·
Övr. Hund Jag vet inte vad jag ska göra. Jag har i dagsläget tre hundar, en 11-årig labradorblandning, en 8-årig storpudel och en 3-årig... 2
Svar
23
· Visningar
2 238
Senast: __sofia__
·
Övr. Hund Funderar allvarligt på att köpa regntäcke till hundarna nu! Den här hösten men framför allt vintern tycker jag det regnar mer eller...
Svar
19
· Visningar
1 001
Senast: TantAgda
·
Övr. Hund Som rubriken lyder antyder vill jag prata bäddar. Senast jag hade hund (10 år sen drygt) hade jag ingen bädd till honom, förmodligen för... 2 3
Svar
53
· Visningar
2 123
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka