Hundmyter.

Sv: Hundmyter.

emax;9132563[I skrev:
"Man ska inte kampa med en apportör, de blir hårda i greppet."[/I]

Går det att kampa med en apportör?? :confused: De vi har haft (och det är några stycken) har vi inte kunnat kampa med. De har gärna tagit trasan, benet eller vad det nu kan tänkas vara, men så fort vi tagit i andra änden har de släppt. Inget vi lärt dem, men de har gjort så ändå.

Nej, jag har aldrig ägt ett breakingstick, och aldrig behövt använda ett heller.

Och har heller aldrig haft hand om någon APBT-tik.

Jag har Amstaff och Staff nu, och innan har jag haft brukshundar samt GD och Fila.

Går det att kampa med en apportör?? :confused: De vi har haft (och det är några stycken) har vi inte kunnat kampa med. De har gärna tagit trasan, benet eller vad det nu kan tänkas vara, men så fort vi tagit i andra änden har de släppt. Inget vi lärt dem, men de har gjort så ändå.

Jadå. Min ena hänger skitglad rätt upp och ner i sin tuggknut om hon får tillfälle. Morrar som bergatrollet och gräver ner tassarna i marken och rycker och sliter. Hon tycker det är superkul.
Släpper dock ögonblickligen på "loss" och är en skitduktigt apportör.
(Den andra har jag övertagit som vuxen och inte ens testat detta på.)

Ja där ser man. Jag har verkligen försökt med mina, men inte lyckats. De släpper direkt jag tar i leksaken. Positivt i och för sig vid jakt, men hade varit kul att kunna kampa.

Gjorde en mentalbeskrivning på nuvarande killen när han var unghund och det var superkul att se minen på killen som skulle kampa med honom när han inte fick något motstånd alls. Det var första gången han hade mentalbeskrivning för annat än bruksraser. Han såg himla snopen ut. :)

Då är det väl en sann myt då? :D Nej, jag har ingen aning, jag skrev det för att jag hade hört det, men visste inte om det var sant.

* En hund som kan ligga med bakbenen rakt ut bakåt har inte
höftledsfel.

*En hund som kan ligga med bakbenen rakt ut och bakåt har
höftledsfel.

Myter båda två, det går inte att säga om en hund har höftledsfel genom hur den ligger med bakbenen eller ej.

En till myt:

Småhundar, typ chihuahua, malteser och sånt, behöver inte uppfostras för dom kan ändå inte göra nån skada.

*ryser* enligt erfarenhet kan små hundar göra större skada än en stor hund!!

Då är det väl en sann myt då? :D Nej, jag har ingen aning, jag skrev det för att jag hade hört det, men visste inte om det var sant.

hundar kan t o m känna lukten av cancer, så egentligen är det inte så konstigt. men myten sträcker sig längre än att de kan känna lukten av adrenalin, den går ut på att hunden attackerar rädda personer.

Om man har haft hunden innan man skaffar barn så kommer hunden att anfalla barnet...

Det fick vi veta när jag var gravid och fick rådet att vi skulle avliva våran då tvååriga springer spaniel som älskar bebisar.... Nä vi gjorde inte det och efter numera två barn i familjen som han aldrig har gjort illa, däremot har ungarna ramlat över honom... Han lyfte knappt på huvudet! ;)

Jag kommer inte på något annat än det jag fått höra själv, inga klassiska myter men ändå..

Rottweilar är hårda hundar, kräver därför att man går in i strid med dem nån gång efter könsmognad, och då gäller det att vinna annars blir de livsfarliga. - jag kan tänka mig att hundar blir farliga om man lär dem slåss med människor, men nog finns det andra vägar att gå för att sätta rangordningen i familjen..

Schäfer el korsningen med schefer är alltid ögontjänare och nedtänder ofta vid tre årsålder. Då med avlivning som följd.

Jakthundar ska man aldrig ha inomhus och tillsammans med sin familj. Inte heller träna lydnad och absolut inte motionera mer än snabb cyckling under sommar månaderna :angel:

Kom på denna fina också..

Man kan inte låta hunden (oavsett ras) gå blodspår, för då blir den en rabiat "viltdödarmaskin" om den stöter på något vilt i skogen..

:eek: :rofl::rofl:

Nej jag tror inte att hundar kan känna lukten av adrenalin.
Däremot utlöser ett adrenalinpåslag en hel kaskad av andra ämnen varav många kan kännas.
PL

*KL*

"Blandraser är friskare än renrasiga hundar"

"Alla collies är rädda och sönderavlade"

"Små hundar går inte att dressera"

Liknande trådar

Hundavel & Ras Något som kommit upp i mitt flöde de senaste dagarna är artiklarna och diskussionerna angående blandrasavel och renrasavel i Borås... 4 5 6
Svar
108
· Visningar
4 615
Senast: Dentaku
·
Hundträning Har en hund som blir 3 i maj. Vi tog över honom i nov förra året. Var som en valp utan varken miljö eller grundträning. Så vi har...
Svar
13
· Visningar
1 112
Senast: Grazing
·
Övr. Hund Bakgrund: vi har 3 hundar - en kelpietik på 11år men dom det gäller är en norrbottenspetshane på 6år och en kelpiehane på 2år. Nobsen är...
Svar
17
· Visningar
1 313
Senast: TantAgda
·
Övr. Hund Runt den 20 januari skrev jag här, och frågade hur man köper en hund. Jag fick massor av tips och råd, och även listor med uppfödare...
Svar
11
· Visningar
1 592
Senast: Raderad medlem 147980
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka