"Hundparkering"

Jag ser framför mig att folk pratar med hundarna, mina skulle idiotskälla, folk kan sparka på dörrarna och peta in skit. Nope. Inte min grej. Jag lämnar hellre i bilen om vädret tillåter eller hemma. Är det varm väntar en av oss i bilen om vi inte har alternativ. Har ac till buren och vädringskrok.
Hur många sånna människor brukar hänga på typ ica maxi parkeringar ?
 
Och du får gärna parkera din hund där, men jag avstår:)

Vad gäller att hundar skulle bli trakasserade har jag svårt att se hur en hund skulle vara mer utsatt i en av de där förvaringsboxarna än om man lämnar den i bilen med vädringskrok. Jag väljer det senare ändå av andra skäl, men skulle inte lämna hundarna så heller på ett ställe där jag trodde att risken var stor att någon skulle springa och störa dem eller pilla in saker till dem.
 
Jag skulle som billös bli jätteförtjust om mina lokala butiker erbjöd någonting liknande så att jag kunde kombinera hundpromenad emed shopping på vägen hem. Är säker på att båda mina skulle sitta snällt och tryggt faktiskt, med en tröja eller filt, och jag antar att det finns personal i närheten som ser om folk beter sig som idioter runt hundburarna.
 
Mina hundar skulle inte ha nagot problem med varken burarna eller golvet ... sa vida buren ar hog nog for Mallen.🤨
Jag skulle inte ha nagot problem att satta min hund i en sadan bur, trots att hundarna aldrig ar i hundrastgardar och liknande. Att hunden kanske inte "gillar" sadana burar eller golvet ar ju bara en tranings sak och hyfsat latt atgardat.
Det ar bara sa bra att samhallet antligen gor sa man kan ha hunden med sig och "slinka in" i affaren pa vagen hem.
 
Det vore SÅ skönt om de satte upp sådana burar vid det köpcentrum där vi brukar stanna på väg till sommarstugan. Då skulle vi kunna äta dagens i stället för hamburgare och/eller handla tillsammans i lugn och ro. Det är pest och pina att försöka hitta lite skugga med hundarna på en stor parkering eller stressa runt för att hitta det som ska handlas när man har rätt dålig uppfattning om var saker finns. Ja, förutom att vi lyckats lära oss all maten är längst bort från ingången och att det frysta är långt från resten av maten, vid kassorna!
 
Trådkap,
vi hade med hundarna till ett köpcentrum när vi var på en genomresa i påsk, vi parkerade i ett parkeringsgarage, men fick sedan skäll för att det var varmt ute och vi hade hundarna i bilen. I ett parkeringsgarage, som var KALLT. Annars brukar bara en av oss gå in i affären om vi måste handla och den andra sitter kvar med ACn på, alternativt går ut med hundarna.

Jag tror tanken är god med en sådan hundbur, och de som faktiskt lämnar hundar i bil ute när det är varmt kanske använder en sådan bur istället, och att det kanske räddar livet på hunden så är det ju bra. Men jag tycker det finns för många tjommar ute, så jag hade inte vågat... :cautious:
 
Som alternativ om hunden annars lämnas i en varm bil eller binds utanför affären så ja, men annars nej. Jag hade inte tänkt tanken ens att lämna min hund i en sådan.
 
Da min Malle inte alls gillar frammande manniskor ar jag inte alls sarskilt radd att han skulle bli stulen ... han later ocksa mycket overtygande nar han talar om for frammande att inte komma for nara:o
 

Liknande trådar

Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 059
Kropp & Själ Jag läste på SVT att man i Danmark har lämnat in ett förslag att människor födda 2010 och senare ska vara förbjudna att få köpa ut någon...
19 20 21
Svar
404
· Visningar
13 968
Senast: Lycan
·
  • Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 089
Senast: Pratsch
·
Hundträning Hej på er, Jag önskar hjälp och tips, kanske stöd också. Detta är en väldigt rå och ärlig text. Jag är mentalt slut. Jag mår verkligen...
Svar
11
· Visningar
3 176
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp