Hundpassning på semestern

Milosari

Trådstartare
Jag ska åka till trakterna kring Vimmerby i slutet på juli och tar med mig hundarna. Men ett par dagar ska vi kanske paddla kanot och det blir nog lite stökigt med både barn och hundar så jag tänkte försöka ordna passning åt den ena.

Pensionat är lite dyrt och hundarna är inte vana att vara ensamma hela nätter så en privatperson hade varit bra. Här hemma är jag med i en Facebookgrupp för hundpassning. Finns liknande i Småland? Hur gör ni för att hitta hundpassare när ni är bortresta?
 
Det borde ju finnas en hundgrupp för Småland med dock är ju Småland ganska så stort :) finns flertalet hundvaktsgrupper för hela Sverige på Facebook och även Östergötland som gränsar till Vimmerby har en stor och aktiv hundvaktsgrupp. Blocket finns ju också.
 
Jag ska åka till trakterna kring Vimmerby i slutet på juli och tar med mig hundarna. Men ett par dagar ska vi kanske paddla kanot och det blir nog lite stökigt med både barn och hundar så jag tänkte försöka ordna passning åt den ena.

Pensionat är lite dyrt och hundarna är inte vana att vara ensamma hela nätter så en privatperson hade varit bra. Här hemma är jag med i en Facebookgrupp för hundpassning. Finns liknande i Småland? Hur gör ni för att hitta hundpassare när ni är bortresta?
Kalmar/Öland har en grupp, men Vimmerby är nog lite långt norrut för den. Vet inte om det finns någon däromkring.
 
Maria som har Wille (och en Willeson) bor i dom trakterna, iaf nån timma därifrån. Hon kanske har koll på om det finns nån i närheten av Vimmerby som vill låna hund.
 

Liknande trådar

Övr. Katt I början av juli lämnade vi våra båda katter till en vän på en skärgårdsö när vi åkte på semester. När vi kom tillbaka efter tre veckor...
Svar
12
· Visningar
3 018
Senast: MJLee
·
Hundhälsa Lååångt! Fy vilken dag.. Har haft veterinärmaraton idag. Började dagen kl 09 på Ultuna, för att kolla upp Viktors kli igen...
2
Svar
35
· Visningar
6 053
Senast: Och_Aye
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Masked Singer 2024
  • Kreditkort
  • SHL 23/24

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp