Javisst, det är precis så jag menade. Och jag tror att du har alldeles rätt i att många barn skulle tycka att det var roligt, särskilt med en belöning efter att ekipaget gått av planen. Visst skulle det enklare att snabbt avancera i klasserna med ett fyra-till sexårigt barn än med en hund.Fast ditt argument går ändå inte ihop även när du försöker förklara.Klart det är lättare att få en 5-6 åring att förstå om barnet pratar och förstår samma språk som en själv. Det gör ju inte hundar på samma sätt. Ett barn skulle nog tycka det var rätt roligt. Men det är motsägelsefullt. Om du menar att det är lättare med förskolebarn måste det alltså vara så att rally är lättare med barn och det innebär att det är svårare med hund ?
Rally i sig är ju inte framavlat och ligger inte i några gener och avel som bruks. Man måste ju därmed träna in saker som inte faller sig naturligt.
Min poäng är att vissa saker är hundar mycket bättre på än människor som nosarbete, och andra är även mycket unga och små människor bättre på, som till exempel att ta och förstå muntliga instruktioner och handtecken.