Hundsnack och uppdatering del 18

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu spöregnar, åskar och blixtar det utomhus. Äntligen! Men det gick jäkligt fort med väderomslaget, för en timme sen såg det ut såhär:

030E5038-27BC-4F8D-9F09-F5286CBC8544.jpeg


Man kan urskilja åskvädret i bakgrunden när det är på väg emot oss :D
 
Jobbdagen slutade med att två hästar sprang rätt över mig, sådär lagom kul med några dagar till semestern. Klarade mig (troligen) helskinnad, men har en icke fungerande fot och ett extra knä på smalbenet, sådan jäkla svullnad alltså. Blåmärken lite varstans och troligtvis en lättare smäll i huvudet också. Orkaaaa :cautious::cautious::cautious: Blev ingen vidare aktivering för hundarna idag, tur de hann ta ut lite energi innan detta hände!
 
Jobbdagen slutade med att två hästar sprang rätt över mig, sådär lagom kul med några dagar till semestern. Klarade mig (troligen) helskinnad, men har en icke fungerande fot och ett extra knä på smalbenet, sådan jäkla svullnad alltså. Blåmärken lite varstans och troligtvis en lättare smäll i huvudet också. Orkaaaa :cautious::cautious::cautious: Blev ingen vidare aktivering för hundarna idag, tur de hann ta ut lite energi innan detta hände!
Åh fy. Hoppas verkligen att foten blir bättre snart.
 
I dag kom regnet. Ingen blev lyckligare än Mamma Mu som direkt gick ut på altanen och lät regnet plaska över henne. Knäppa gamla tant :love:

Skägget är ju gjord av socker och har vägrat gå ut öht.
 
Vi har haft en fenomenal dag idag - men jag gissar på att svansson kommer sova i två dygn eller något :o

Började med att åka till havet ihop med två av mina bästa kollegor samt den enas schäfer (modell enorm men görsnäll och trevlig även om Svansson inte var riktigt lika imponerad) där vi badade och fikade. Hem en liten stund och sen iväg till sjön med min kompis och hennes goldentik.

Den sistnämnda utflykten var Svansson så nöjd med. Han älskar min kompis men nya hunden har han inte riktigt förstått ännu (hennes gamla hund var Svanssons kärlek som vi umgåtts en hel del med i typ 8 års tid så när hon skaffade ny hund blev det lite tokigt och nya hunden är snudd på galen :o ). Idag har dom dock simmat sida vid sida, lekt och apporterat i vattnet ihop. Så himla fint att se :love: Sen när vi kom hem somnade Svansson och har bara synts till när jag tvingade ut honom i trädgården för kvällskiss - han var så trött att han till och med missade att tigga vid matbordet :angel:
 
Så många gånger som jag sagt att Lyran aldrig tuggar sönder saker... Jag jobbar hemifrån idag och det lilla monstret lyckades plocka upp en bläckpenna ifrån min jobbväska som sedan tuggades sönder på den ljusa ryamattan :rage: :banghead: Ser inte ut som hon fått något i sig iallafall, men det är en fin fläck på mattan...

Tänker att det bara är att lära sig innan det flyttar in en wachtelhuligan i huset, en söndertuggad penna är väl en småsak då :nailbiting::D
 
Tog en 1 1/2 timmes promenad i skogen med hundarna direkt efter jobbet. Nu sover de :) Imorgon ska jag försöka cykla med dem innan jobbet. Men, jag är så jäkla glad åt att de är lätta att lämna hemma. Vanligtvis har de sällskap med morsan hela dagarna, även om hon inte kan rasta dem så är de ju inte ensamma då. Igår åkte hon iväg till landställe eller vad det nu ska kallas, så idag har de fått vara ensamma när jag jobbat.

Kunde äta lunch hos dem och rasta dem, så då fick de sällskap en halvtimme iaf, men det är ändå mycket ensamtid och de har trots det inte gjort något dumt öht. Igår såg jag också till att storhandla, så nu ska de åtminstone inte behöva vara ensamma någonting mer än just jobbtid. Mina älskade, duktiga dårar som så snällt accepterar vad sjutton som helst :love:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Tog mig friheten att starta en ny tråd då den gamla är full! 🙂 La ut både en liten rutschkana och en halvdefekt gräsklippare på...
11 12 13
Svar
257
· Visningar
6 182
Senast: Nixehen
·
  • Artikel
Bukefalosnyheter När det nu är 28 år sedan den här sidan startade kan väl det senaste året sammanfattas med att inte så mycket hänt eller förändrats på...
Svar
4
· Visningar
2 117
Senast: Tilly_85
·
Hundavel & Ras Hej, ny här och skulle vilja höra lite hur olika löp kan vara, jag har en labrador tik som nu löper, inne på dygn 17 nu, tog...
Svar
8
· Visningar
643
Senast: Karolina90
·
Mat Förra tråden är låst, så vi fortsätter väl här :) Jag har bakat en jäkla massa kletcha (kaka? Bakverk? Från Mellanöstern) idag 😅 fyra...
2
Svar
25
· Visningar
1 572
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Stallstövlar, vilka håller?
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp