Hundsnack och uppdatering del 18

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag fick ett avhopp på en hane i förra veckan på grund av att valpköparen fått MS (stackars människa :( ), men nu är den såld igen. Jag som nästan börjat ställa in mig på att behålla den :angel:
Puh jag fick en fråga från en kompis kompis om du hade fler valpar. Visserligen supersnälla men mer "hunden ska få allt den vill och jaga någon gång ibland" :rofl:
 
Första avmaskningen var ingen hit... :D kände mig såå elak när jag fnissade åt deras vilda grimaserande :love:

En del av dem har börjat gå omkring i poolen nu, en del har öppnat ögonen helt och alla har rejäla glipor.

I morgon tror jag de första spränger 1000 grams-gränsen :)
886E910F-8366-4D48-AB4B-CE5A1E7604B8.jpeg
 
Aha :) smart!
Vattenpassion ja, tur det inte är valpar efter Floyd du har i en pool :crazy: de hade väl aldrig stuckit upp huvudet över vattenytan med tanke på filmen på insta häromdagen :D:D

Ja, det är faktiskt supersmart! Mjuka kanter, superlätt att rengöra och smidig att ta sig i och ur för Ladda :) Fick tipset av några retrieveruppfödare. Än så länge har vi ju dem i gästrummet på ovanvåningen, men nästa vecka någongång ska de få flytta ner och då får de bo i valphage av galler. Tror inte att poolen kommer hålla mycket längre än så :angel:

Hahaha, men typ så! Jäkla galenpanna, när han upptäckte världen under ytan var den mycket mer intressant än världen ovanför :D Men det bådar gott för höstens dykänder!
 
Senast ändrad:
Ja, det är faktiskt supersmart! Mjuka kanter, superlätt att rengöra och smidig att ta sig i och ur för Ladda :) Fick tipset av några retrieveruppfödare. Än så länge har vi ju dem i gästrummet på ovanvåningen, men nästa vecka någongång ska de få flytta ner och då får de bo i valphage av galler.

Hahaha, men typ så! Jäkla galenpanna, när han upptäckte världen under ytan var den mycket mer intressant än världen ovanför :D Men det bådar gott för höstens dykänder!
Ska komma ihåg det tipset, supersmart! :) Känns som valphage av galler är smartare då när ett helt gäng wachtelvalpar börjar upptäcka världen och vad de har i munnen :p

Haha :D Ser framför mig när han dyker en bit innan anden och sen likt en haj fångar den i munnen :rofl::rofl:
 
Ska komma ihåg det tipset, supersmart! :) Känns som valphage av galler är smartare då när ett helt gäng wachtelvalpar börjar upptäcka världen och vad de har i munnen :p

Haha :D Ser framför mig när han dyker en bit innan anden och sen likt en haj fångar den i munnen :rofl::rofl:

Precis så :D

Haha! :laugh::laugh: inget förvånar mig med den dåren längre, han kan hitta på vad som helst!
 
Hemma på lunch nu. Jag kom något tidigare än vanligt, och det var bra. Nu har jag nämligen fått se att hundarna sover när de är ensamma. De var inte inställda på att jag skulle komma nu, och är väl trötta efter morgonens cykeltur, så de kom inte ens och hälsade förrän jag var i vardagsrummet hos dem :D Nu har de somnat igen. Ska äta lite, sedan blir det snabbrastning innan det är dags att åka iväg igen.
 
Måste säga att det är rätt kul att sitta och titta på folk som har 0 kontroll och kontakt med sin hund. Hund får syn på annan hund utanför mataffären, hund 1 blir helt rabiat, skäller, tuggar fradga, river och sliter i kopplet och allmänt flyger rundor. Matte håller i kopplet för allt vad hon är värd så hon inte ska bli omkulldragen och samtidigt med stirrig och gäll röst skriker "Nej! Sitt! Lugn! Sluta! Sitt ned sa jag! Ligg! Fot!" samtidigt som hunden fortsätter härja, helt blockerad. Tror folk på allvar att hunden kommer lyssna på ett sitt-kommando i det läget?
 
Promenerat med en vän, sen fick hundarna bada lite. På eftermiddagen blev det veterinärbesök. Pass till Sallad och kontroll av en rotfyllning på den lilla svarta där jag inser att hon slagit av ännu en tand. Jag vet inte hur hunden gör! Inte är hon billig i drift i alla fall.

Efter det en skogspromenad och besök på djuraffären där jag hämtade tre gratispåsar mush till den svarta. Försökte lura i Sallad en bit men han spottade ut den igen.

Sen hade paket från Tuggmästaren kommer fast det inte skulle skickats före vecka 29. Två 40 cm ben från Rauh och två hjorthorn samt lite godis.
 
Promenerat med en vän, sen fick hundarna bada lite. På eftermiddagen blev det veterinärbesök. Pass till Sallad och kontroll av en rotfyllning på den lilla svarta där jag inser att hon slagit av ännu en tand. Jag vet inte hur hunden gör! Inte är hon billig i drift i alla fall.

Efter det en skogspromenad och besök på djuraffären där jag hämtade tre gratispåsar mush till den svarta. Försökte lura i Sallad en bit men han spottade ut den igen.

Sen hade paket från Tuggmästaren kommer fast det inte skulle skickats före vecka 29. Två 40 cm ben från Rauh och två hjorthorn samt lite godis. Väldigt poppis alltihopa.
 
Arbetsdagen började med att en lös hund på området flög på en kopplad hund.
Det är koppeltvång på hela området eftersom vi har mycket hundfolk i rörelse på planer och i buskar.
Den här ägaren var medveten om detta och likt förbaskat hade hen den lös! :rage:
Ägaren är dessutom dommare i en rad grenar samt BPH-beskrivare (eller vad det heter inom BPH) och jag kan tycka att man vet bättre och har större respekt för lagar och regler när man är så rotad i "hund".

Tack och lov var den andra hunden väldigt passiv samt större så det blev inga skador.

Mina egna hundar vill inte röra sig ur fläcken i denna värme. Helga har dock åkt på träning med maken. De har siktet inställt på en IPO1 i September så de behöver jobba ihop sig :)
 
Längtar ihjäl mig till semestern just nu, jobbat tre nätter nu och har bara två nätter kvar men är ledig lite nu emellan. Vovvarna har fått nöja sig med promenad idag och husse körde lite target-träning med Nike och valp. Jag tränade lite lydnad med Nessie och provade även lite med Nano som egentligen bara tränas för agility av husse. Lite fot och mycket godis, jätte-duktig på att sätta sig rakt brevid en och det gick bra att redan på första försöket att sätta henne och promenera ett varv runt henne, kan nog gå att få en lydnadshund av henne också om man bara orkar. Husse tittade på med stor skepsis och sa att jag inte ska sabba hans agility-vovve med såna där konstigheter :p.
Imorgon så ska jag på privatlektion i lydnad med Nessie, ska bli kul och jag hoppas på mycket tips!:banana:
 
Sambon ligger på soffan och myser med hunden, sitter själv i arbetsrummet och vill bara gråta, orkar inte vara där ute med dem. Idag är en av dagarna när saknaden efter Filimon gör sig extra påmind och det går knappt att tänka på honom utan att börja stortjuta. Vill också ligga på soffan och mysa med min hund men det går inte...
 
Stuga bokad för folk och fä under SSM IPO 10-12/8 :)
Klubbkamrater och andra kamrater ska tävla och vår tränare dömmer. Enda fördelen med att vi inte fick en kull är att vi nu kunde hänga med :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Tog mig friheten att starta en ny tråd då den gamla är full! 🙂 La ut både en liten rutschkana och en halvdefekt gräsklippare på...
11 12 13
Svar
257
· Visningar
6 167
Senast: Nixehen
·
  • Artikel
Bukefalosnyheter När det nu är 28 år sedan den här sidan startade kan väl det senaste året sammanfattas med att inte så mycket hänt eller förändrats på...
Svar
4
· Visningar
2 117
Senast: Tilly_85
·
Hundavel & Ras Hej, ny här och skulle vilja höra lite hur olika löp kan vara, jag har en labrador tik som nu löper, inne på dygn 17 nu, tog...
Svar
8
· Visningar
643
Senast: Karolina90
·
Mat Förra tråden är låst, så vi fortsätter väl här :) Jag har bakat en jäkla massa kletcha (kaka? Bakverk? Från Mellanöstern) idag 😅 fyra...
2
Svar
25
· Visningar
1 572
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp