Hundsnack och uppdatering del 18

Status
Stängd för vidare inlägg.
Mitt fluff har fått magsjuka och legat inlagd hos veterinären :cry: Den långa pälsen tillsammans med blodiga diarrér var ingen bra kombination så vi fick sätta upp pälsen i rumpan i tofsar :( Men efter massor med dropp och magmedicin så har han fått komma hem igen :heart
20180724_200939.jpg
 
Ute och snabbtränat vovvarna i trädgården i värmen, kast med liten apportbock och så lite slalom sen fick alla vovvarna svalka sig i poolen :p. Nessie älskar att bada och nu har Nano kommit på att det är rätt skönt också, Nike fick jag lyfta i men väl i så tyckte hon att det var rätt trevligt.

37804281_10215409083614514_5131737851381153792_n.jpg


37860273_10215409084614539_2926459319559913472_n.jpg


37811287_10215409087254605_2048649127599800320_n.jpg
 
Har fått en massa meddelande ifrån en uppfödare av utställnings BC som undrar vart Floki är ifrån/stamtavla/bilder. Blir lite nyfiken på varför då han är så långt ifrån deras hundar man kan komma. :p
Vet flera som använder "vallavlade" hanar på sina tikar. Om det är för att stilla sitt samvete, okunskap om nedärvning (svart + vitt = grått) eller bara marknadsföring är en annan fråga...
 
Vet flera som använder "vallavlade" hanar på sina tikar. Om det är för att stilla sitt samvete, okunskap om nedärvning (svart + vitt = grått) eller bara marknadsföring är en annan fråga...

Ja, alltså Floki är ju på tok för ung (även om jag fått frågan om valpar efter honom ett par gånger, och då pga utseendet inte om han kan jobba eller ej haha.). Men personen hade verkligen fluffbollar i orange färg. Så ja....
 
Mitt fluff har fått magsjuka och legat inlagd hos veterinären :cry: Den långa pälsen tillsammans med blodiga diarrér var ingen bra kombination så vi fick sätta upp pälsen i rumpan i tofsar :( Men efter massor med dropp och magmedicin så har han fått komma hem igen :heartVisa bifogad fil 17606

Skönt att han mår bättre! Inte kul med magsjuka i den här värmen, de blir ju snabbt urlakade även under normala väderförhållanden....
 
@Red_Chili Du ska inte på Salukiringens Jubileumshelg i Vilsta? Tänkte att man isåfall kunde kika förbi och säga hej ;)
Näe. Jag funderade på det, men bara tanken på utställning en varm sommardag får mig att vilja bosätta mig i en sjö :p Däremot ska ett helt lass med släktingar till mina damer dit. Gissar att Ebrahs pappa och bror kommer, och en eller två bröder till Aysu, och säkert några kusiner osv.
 
Näe. Jag funderade på det, men bara tanken på utställning en varm sommardag får mig att vilja bosätta mig i en sjö :p Däremot ska ett helt lass med släktingar till mina damer dit. Gissar att Ebrahs pappa och bror kommer, och en eller två bröder till Aysu, och säkert några kusiner osv.
Man kan bada precis vid Vilsta ;)
 
Vi har typ 75 m ner till Göta älv, mannen har badat där ett par gånger sedan vi flyttade hit för ett år sen medans jag som är lite löjlig knappt varit där nere :o Har varit övertygad om att det är strömt, äckligt vatten och otäck botten... men dagens hetta gjorde att jag också badade, plus alla fyra hundar! Det var inte strömt, fint vatten och lerbotten - så jäkla trög man kan vara med sina förutfattade meningar :banghead:

Nu längtar både jag och hundarna till morgondagen så vi kan hoppa i och simma igen & det bästa av allt, vi behöver inte sätta oss i bilen för att åka och bada :D
 

Bifogade filer

  • 3FAF0F14-D687-416E-B49D-67EEC486CA3E.jpeg
    3FAF0F14-D687-416E-B49D-67EEC486CA3E.jpeg
    257,9 KB · Visningar: 50
Skönt att han mår bättre! Inte kul med magsjuka i den här värmen, de blir ju snabbt urlakade även under normala väderförhållanden....
Det gick väldigt fort! Från att han började kräkas till att vi satt hos veterinären var bara ungefär 6 timmar och då var han väldigt uttorkad och fick dropp direkt.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Tog mig friheten att starta en ny tråd då den gamla är full! 🙂 La ut både en liten rutschkana och en halvdefekt gräsklippare på...
11 12 13
Svar
253
· Visningar
5 919
Senast: farin
·
  • Artikel
Bukefalosnyheter När det nu är 28 år sedan den här sidan startade kan väl det senaste året sammanfattas med att inte så mycket hänt eller förändrats på...
Svar
4
· Visningar
2 110
Senast: Tilly_85
·
Hundavel & Ras Hej, ny här och skulle vilja höra lite hur olika löp kan vara, jag har en labrador tik som nu löper, inne på dygn 17 nu, tog...
Svar
8
· Visningar
632
Senast: Karolina90
·
Mat Förra tråden är låst, så vi fortsätter väl här :) Jag har bakat en jäkla massa kletcha (kaka? Bakverk? Från Mellanöstern) idag 😅 fyra...
2
Svar
25
· Visningar
1 557
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp