Bukefalos 28 år!

Hundsnack och uppdatering del 18

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det är rent ut sagt vidrigt nu - orkar inte längre. Får inget gjort, hundarna vill aktiveras men samtidigt orkar ingen varken ute eller inne och jag själv ruttnar på att ständigt ha kläder som kletar fast på kroppen oavsett hur lite man har på sig. Känner mig ofräsch dygnet runt typ då man börjar svettas 5 minuter efter dusch :yuck:

Ja, det är verkligen inte alls roligt. Varken för oss människor, naturen eller djuren. På jobbet har det varit ett rent helvete med värmen - inget nytt bete efter det lilla förbetet som kom. Redan i slutet på juni stod vi med mm klippta hagar, som vanligtvis räcker långt in i augusti :grin: För å inte tala om höet... Vilket kaos! Nä, nu vill jag ha -10 grader och snö. TACK på förhand.
 
Klippte Tonto igår för att han flåsade så himla mycket och maskinen DOG så han ser ut som en kinesisk nakenhund/Draken Falcor.... Har funderat på en AC faktiskt. :p

...bild? :angel:

Alltså ja! Har man pengarna så är det så värt det. Vi letade runt förra veckan efter en portabel men de är slut överallt. Såg denna på annons igår, bara 2 veckor gammal så jag slog till direkt.
 
...bild? :angel:

Alltså ja! Har man pengarna så är det så värt det. Vi letade runt förra veckan efter en portabel men de är slut överallt. Såg denna på annons igår, bara 2 veckor gammal så jag slog till direkt.

:rofl:

1_by_tontorollostorm-dci8bzr.jpg


Vi kommer kanske att flytta, och där finns det AC, så väntar för att se om de planerna går igenom. Annars blir det verkligen en AC!
 
Vi och hundarna är på resande fot och vi saknar acn som är hemma kan jag säga. Idag är värsta dagen sen vi for hemifrån och vi ligger typ och dör. Jag mår inte bra i värme alltså. :s
 
Barnpool och simning för dina?
Tänker att du har så små hundar att det är görbart hemma?
Har iofs pool till dom där dom kan svalka sig, men hela dagen badar min lilla trädgård i stekande sol så vi kan inte ens va ute där för det är vidrigt varmt. Har dessutom 180 höga plank runt om, så luften står still.
Visst skulle en större pool fungera till simning, men det är inte gångbart nu då vattnet fort blir sunkigt och vattenbyte varannan dag känns lite slösigt nu :o
 
Jag har bara gått rastrundor med hundarna idag. De verkar inte ha något emot det. Helga har inte satt tassen i hundgården utan ligger bara inne i det svala stallet och sover. Mamma Mu och Skägget är med oss inne. Jag vädrade hela natten och bommade igen i morse med persienner och gardiner så det har hållt sig rätt svalt fram till nu.
De har fått varsina djupfrysta märgben att pyssla med.
Två dagar till med denna värme sen ska det vända och det lovas tom lite regn :banana:
 
Jag gick en långis mitt på dagen i skogen på 7 km. Gick bra. Viggo blev lite varm och ville ligga i skuggan en sväng så då fick han det. Gripa är minst påverkad av oss alla, såklart :angel:

Vi hade 34 grader nu på eftermiddagen när jag åkte till lagån. Lagån blir varmare än vad det är ute och jag GICK UT OCH SVALKADE MIG vid ett par tillfällen i skuggan :crazy:

Undrar verkligen hur varmt det är i lagån när alla kossorna står inne alltså... Känns som en bastu :yuck:

Well. Ikväll tänkte jag gå ut och cykla en sväng med Gripa. Kanske köra lite lydnad också. Får se vad jag orkar :D
 
32 grader idag. Jussi tvärvände på kissrundan efter jobbet och bara hell no. Vi bor ju mitt i smeten och det känns som det kokar mellan husen. Vi gick en 45-minutare i skuggan vid halv nio. Då var det bara 29 grader :meh: Riktigt trött på det här nu.
 
En elev lade ut termometer på sin gräsmatta idag. 59 grader (svart sladd, gjorde säkert sitt till).

Jag har migrän av värmen, är inne på femte dygnet med hjärnan ur funktion. Får total panik, tråcklade ihop en hemmagjord AC och ställde i sovrummet nu (hink med borrade hål i, fylld med frysklampar och så en fläkt på toppen). Sitter med en kastrull i famnen som kom rakt från kylskåpet...

Hundarna har simmat i 2 timmar idag. De verkar rätt nöjda, även om de ligger i skuggan mest hela tiden.

Fått nödslakta två tackor idag pga juverinflammation, en hemma och en hos en elev. Jävla skitvärme!
 
Jag har migrän av värmen, är inne på femte dygnet med hjärnan ur funktion.
Jag lider med dig! Tycker nästan att hjärnans icke fungerande är hemskast för egen del med värmen, kroppsliga problem kan jag ta.

Annars har vi också badat idag. Åkte till havet där det var massa vågor så Svansson fick simma med flytväst - han har, efter snart tio år, äntligen accepterat att det går att simma i vågorna. Modig kille det där :D

2D2FEBA1-9EF1-4462-959A-505CC9C36222.jpeg
 
Varit på distanshandling kurs med maken och vovvarna, Nessie var helt magisk! Kursledaren sa också att hon sköter sig fint, matte ska bara ha koll på vad hon gör så kommer det gå strålande.
Nike var också duktig och husse kom ihåg banan med till skillnad från mig 🙄.
Ska bli kul i helgen med tävling, som det kändes idag så kan det bli riktigt bra!
 
Jag är konstant trött och hjärnan funkar inte, skavsår överallt av värmen, och hundarna är väl inte så ledsna att de bara får kissa på dagen för jag orkar helt enkelt inte. Imorgon åker vi till Sids syster som bor på en ö på sommaren, jag tänker att jag lär bo i vattnet!
 
Här börjar vi vänja oss vid värmen. Men delvis är det nog för att vi motionerar så jäkla tidigt varje dag. Nu vaknar jag av mig själv någon gång mellan 3:40 och 4:00, och då är det direkt ut som gäller. På så sätt får jag också lite tid utomhus utan att det känns som om hjärnan ska koka upp, för som redan nämnts så är det nästan det som är jobbigast annars... 31-32 grader varmt i princip varje dag i två veckor, det känns... Som det ser ut nu säger klart.se att det ska bli världens oväder med regn på söndag. Jag hoppas att det blir så! Om de nu säger att det ska regna hela dagen, då borde det åtminstone komma någon liten skvätt någon gång..?
 
Ställde mig och skulle klippa hundarna igår vid 21 tiden. Efter halva Chiko så tvärdog batteriet på maskinen :rofl::rofl: Han ser just nu ut som han råkat hamna under en taskig gräsklippare. Men bägge är helrakade på magen och insida lår nu, hoppas det hjälper lite i värmen. Dem kändes rätt nöjda när dem la sig på kaklet i badrummet iaf. Idag får resten av Chikos fluff åka av.
 
Asni sov hela natten fram tills kl 5 :love: Sen kissade hon, lekte en stund och sov sedan vidare tills kl 8.

Idag ska det bli 33 grader varmt här ute. Vi lär parkera oss nere vid sjön. Problemet är dock att Asni är helt jäkla orädd och far omkring på den höga bron och bryggan som ett jehu, så det blir att försöka bygga någon slags hage nere vid stranden.
78A0FE6E-8CF3-4858-B22E-EF6C5C885584.jpeg
 
Asni sov hela natten fram tills kl 5 :love: Sen kissade hon, lekte en stund och sov sedan vidare tills kl 8.

Idag ska det bli 33 grader varmt här ute. Vi lär parkera oss nere vid sjön. Problemet är dock att Asni är helt jäkla orädd och far omkring på den höga bron och bryggan som ett jehu, så det blir att försöka bygga någon slags hage nere vid stranden.
Visa bifogad fil 17592
Nu har jag missat något. Har du skaffat valp??? :love::love:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Tog mig friheten att starta en ny tråd då den gamla är full! 🙂 La ut både en liten rutschkana och en halvdefekt gräsklippare på...
2 3
Svar
45
· Visningar
879
  • Artikel
Bukefalosnyheter När det nu är 28 år sedan den här sidan startade kan väl det senaste året sammanfattas med att inte så mycket hänt eller förändrats på...
Svar
4
· Visningar
929
Hundavel & Ras Hej, ny här och skulle vilja höra lite hur olika löp kan vara, jag har en labrador tik som nu löper, inne på dygn 17 nu, tog...
Svar
8
· Visningar
504
Mat Förra tråden är låst, så vi fortsätter väl här :) Jag har bakat en jäkla massa kletcha (kaka? Bakverk? Från Mellanöstern) idag 😅 fyra...
Svar
14
· Visningar
688
Senast: em76
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp