Hunter stövlar

Hittade ett par aigle gummistövlar för halva priset som faktiskt är riktigt sköna att gå i. Jag tror de är gummiridstövlar för det är höga och smala i vaden nästan för smala för mina tjocka vader :o men de är riktigt sköna att gå i :)
 
Tack och lov för det!
Fast egentligen är det rätt sorgligt - för om folk bar dem för att dem gillade dem, så skulle de ju fortsätta med det även när de inte var trendiga längre :( särskilt en sådan grej som Hunter-stövlar som (påståss) ha varit praktiska. Även om fjortisarna slutar använda dem så ser de likadana ut och borde vara lika praktiska fortfarande.

PS när jag skulle köpa muck boots på en jaktbutik i stan fick jag följande förklaring till att de inte gör gummistövlar som förr längre: tidigare vulkaniserade man naturgummi med en process som inbegrep bl.a. mycket svavel. Riktigt nasty mot miljön och mot de som arbetade på fabrikerna. Schyssta företag gick ifrån de "bra" gummit för ca 15-20 år sedan, men för ca 5-10 år sedan ändrades lagarna. Det ska vara skälet till att man aldrig hittar barndomens evighetsstövlar längre. Nya stövlar spricker även om man kör silikon.

PPS Hunterstövlar, Odd Molly-tröjor, handväskor med dinglande, blingiga jättemärken och Crocs hör till sådant som den här gamlingen inte fattar alls. Uggs kan jag ibland tycka ser skönt ut - om jag någon gång köper ett stort hus med kalla stengolv ska jag ha sådana att ha när jag sitter och läser framför brasan i riddarsalen
 
sånt matchande foder man kunde vika ner över stövelkanten
Exakt så går jag omkring i stallet på vintrarna. Tjocka långa hunter-fleece-strumpor med nedvikt kant. Det är det skönaste som finns. Blir så ofantligt varmt och jag behöver oroa mig för att bli blöt :love:.
 
Va?? Ett par gummistövlar som klarar mer än en säsong i stallet? jag har testat "alla" traditionella märken, även de som kallar sig kemikaliebeständiga, men likväl så fräts de sönder, och går sönder på alla ställen där det böjs när man går. Jag får även hål undertill i sulan om jag använder "vanliga" gummistövlar, och jag släpar inte fötterna i backen och går inte flera mil i dem heller. Istället för att köpa stövlar för minst 1000kr om året så är det hunter man ska satsa på??

Fpr noh testa ett pat Hunter kanske?
Tretorn ofodrade som fodrade o muck boot håller max 1 vinter i stallet och i skog och mark. Sen spricker stövlarna och de är Inte täta längre. Tretorn brukar tappa sulan och spricka. Gammla tretorn var suveränt bra på Alla vis. Bra hållbarhet, bra läst för en med bredahöga fötter och de var bra att gå mycket i.
De nya Tretorn är inte bra smala trånga i foten och tappar sulan efter 1/2 säsongen och spricker.
Muckboot blir fuktigt efter många timmar och de sprack efter1/2 vintern dåblev det blött o kallt.
Funderar på nån form av vandrings känga i stället. Fast det är så enkelt att kliva i stövlar när man ska ut.
 
Jag har slitit ut mina Lacrosse-stövar, men de har gått mååånga mil. Jag har haft dem i säkert 5 år, och gått i dem så gott som varje dag under höst/vinter. Prisvärda!
 

Liknande trådar

Kropp & Själ God morgon, och gott nytt år! :heart Jag har lite nätfasta över ledigheterna men behöver verkligen er expertis just nu. Jag berättade...
2
Svar
38
· Visningar
3 658
Senast: Badger
·
L
Skola & Jobb Dethär är inte aktuellt förmig NU utan det är mest för OM det blir det i fram tiden. Men jag skulle jätte gärna vilja få tips om nån här...
Svar
12
· Visningar
751
Senast: Rosett
·
Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
2 115
Senast: Ridinglady
·
L
Relationer Jag har en fråga som jag väldigt gärna skulle vilja veta hur andra tänker! Men jag ska försöka att förklara utan att av slöja förmycket...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 943
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp